Beantwoord

Bellen in de USA lukt niet

  • 15 April 2019
  • 4 reacties
  • 1794 Bekeken

Tijdens mijn bezoek in de USA heb ik mijn telefoon op Automatische netwerkselectie gezet. De provider die gekozen werd was AT&T.
Ik kon echter niet bellen of gebeld worden.
Alles netwerkaanbieders geprobeerd met Handmatige Netwerkselectie maar zonder succes.

Wat is er/doe ik fout ?
icon

Beste antwoord door Robert 17 April 2019, 09:12

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 1
Badge +9
Hi Rene,

Hier kunnen verschillende oorzaken voor zijn. Om die reden willen we altijd een aantal tests doorlopen.
Zo kun je bijvoorbeeld controleren op Mijn Simpel of gebruik in het buitenland aan staat bij je abonnement.
Heb je bij de instellingen in je telefoon onze toestelhulp pagina gebruikt?
Ook kan je de simkaart testen in een ander toestel. Het beste kan je hierover even contact opnemen met onze klantenservice.
Dan kunnen we alle stappen en opties even rustig met je doornemen.

Groeten, Robert
Buitenland staat aan
Toestelhulp gebruikt en aldus geinstalleerd.
Simkaart niet getest want ik ben alweer terug uit de USA.

Overigens, over 2 weken ben ik in Kenia and Tanzania, het mag niet zo zijn dat ik daar dezelfde problemen heb!
Dag Robert,

Naar aanleiding van jouw antwoord graag het volgende:
Alaska hebben we vastgesteld als zijnde geen dekking.
Afgelopen maanden heb ik zakelijk gereist naar Kenia, Tanzania, Namibie en Malawi.
In geen van deze landen was bellen mogelijk: ik krijg een bandje te horen van de lokale providers (heb alle providers geprobeerd) dat bellen onmogelijk is. In sommige landen kon ik gebeld worden (Namibie).
Alles geprobeerd zelfs de simkaart in aan ander toestel getest; zelfde resultaat.
Dit is geen houdbare situatie, ik moet kunnen bellen.
Indien Simpel derhalve geen dekking biedt voor veel landen, moet ik mijn abonnement per onmiddellijk opzeggen en overgaan naar een andere provider. Graag de procedure hieromtrent omdat mij abonnement pas in februari 2020 afloopt.

Ik wacht nu op jouw spoedige kennisgeving,
Dank,
René
Reputatie 3
Badge +7
Hallo René,

Niet elk netwerk in elk land hebben wij/T-Mobile een overeenkomst mee. Alle netwerken per land kan je vinden in de Netwerken buitenland lijst. Ook de dekking per land wil verschillen.

Staat een land wel in de lijst, zijn de door Robert genoemde stappen doorlopen, maar werkt het abonnement toch niet? Dan kunnen we verder onderzoek doen.

Voor meer inzage in jouw abonnement, de verbindingen en de verdere mogelijkheden, raad ik aan om even contact met ons op te nemen. Via de Community kunnen we de abonnementen niet inzien.

Groet, Sanne

Reageer