Beantwoord

Bellen in EU naar buitenlands nummer...


Ik kom er met de uitleg toch niet helemaal uit.
Als ik ergens in de EU bel naar een NL-nummer dan is dat binnen mijn bundel.

Men vertelt mij dat dat ook het geval is als ik bel naar een buitenlands nummer. Ik kan dat niet geloven. Volgens mij betaal je in dat geval de kosten die je ook zou maken als je vanuit NL belt.

Of heb ik het mis?
icon

Beste antwoord door Snowboard 15 May 2019, 15:35

Bekijk origineel

16 reacties

ik betaal liever 4 x meer als ik maar niks met de eu te maken heb misschien word het wel duurder als die alcolist junker zijn geld op is
Reputatie 6
Ik kom er met de uitleg toch niet helemaal uit.
Als ik ergens in de EU bel naar een NL-nummer dan is dat binnen mijn bundel.

Men vertelt mij dat dat ook het geval is als ik bel naar een buitenlands nummer. Ik kan dat niet geloven. Volgens mij betaal je in dat geval de kosten die je ook zou maken als je vanuit NL belt.

Of heb ik het mis?


https://community.simpel.nl/buitenland-12/hoe-werkt-roam-like-at-home-283

  • Ben je in het buitenland in zone 1 en bel of sms je naar Nederland of een ander land in zone 1? Dan gaan sms'jes en belminuten van je bundeltegoed af. Als de bundel op is betaal je hetzelfde buitenbundeltarief als wanneer je in Nederland zou zijn.
  • Ben je zelf in Nederland en bel of sms je naar een buitenlands nummer? Dan vallen de belminuten en sms'jes standaard buiten de bundel, en betaal je het buitenbundeltarief. Óók als dat land in zone 1 zit.
@redondo29
Wat een vreemde reactie op de vraag.

ik zou ook graag willen weten hoe het precies zit.

Als je bv met een gratis bellen abonnement in Spanje  of ander zone 1 land belt naar een ander nederlands nummer dat zich ook in Spanje bevind is het dan ook gratis of komen daar toch extra kosten bij?

En is internetbundel in zone 1 land ook gewoon geldig zonder extra kosten?

Reputatie 4
Badge +8

Hi @Jovi!

Heb je een kijkje genomen in het hierboven genoemde topic? Daarin staat namelijk uitgelegd hoe het werkt en welk verbruik binnen en buiten je bundel valt.

Om specifiek op je vragen antwoord te geven: in beide situaties die je schetst gaat je verbruik van je maandelijkse bundel af zoals dat in Nederland ook het geval is. Daar betaal je in eerste instantie geen extra tarief voor. Is je bundel op maar gaat het verbruik verder, dan wordt het buitenbundeltarief op je buitenbundelverbruik toegepast en valt dat gedeelte buiten je bundel. Ook dat staat gelijk aan hoe je abonnement in Nederland werkt.

Groetjes,

Phil

Toch nog een vraag naar aanleiding van bovenstaande informatie:

Wanneer je in bijvoorbeeld Frankrijk bent en je belt een Frans telefoonnummer; begrijp ik dan goed dat dit binnen je bundel valt?

En moet je dan wel het landnummer van Frankrijk intoetsen (0033 en dan minus de 0 van het telefoonnr.)?

Moet je tijdens het bellen roaming aan of uit zetten? Of heeft dit hier niets mee te maken?

 

Groet mevr. Jansen

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Mevr.Jansen,

 

Begrijpelijk dat je dit even navraagt!

 

Wanneer je in Frankrijk bent en naar een Frans nummer belt, valt dit binnen de bundel. Je dient dan inderdaad de landcode (+33 of 0033) voor het telefoonnummer te plaatsen. De 0 kun je dan weglaten.

Roaming heeft betrekking op het internet. Deze hoeft dus niet aan te staan voor het bellen.

 

Groet, Charlie

Simpel

Ik kom er met de uitleg toch niet helemaal uit.
Als ik ergens in de EU bel naar een NL-nummer dan is dat binnen mijn bundel.

Men vertelt mij dat dat ook het geval is als ik bel naar een buitenlands nummer. Ik kan dat niet geloven. Volgens mij betaal je in dat geval de kosten die je ook zou maken als je vanuit NL belt.

Of heb ik het mis?

Ik heb net de klantenservice van Simpel gebeld. Die mevrouw vertelt dat je in het buitenland NIET binen je bundel belt. Bij T-mobile kan ik gewoon binnen mijn bundel naar een franse camping bellen als ik in Frankrijk ben. Bij Simpel moet ik daar dus voor gaan betalen! Dus ik stap maar niet over! Of de mevrouw van de klantenservice weet niet waar ze het over heeft...

Reputatie 6

Of de mevrouw van de klantenservice weet niet waar ze het over heeft…

Klopt helemaal. In zone 1 kun je jouw bundels gewoon gebruiken.

Kijk maar onderaan bij tarieven.  Daar vindt je ook de informatie tarieven buitenland.

​​​​​

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Lizzie,

 

Mogelijk sprak mijn collega over het bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer. Dit valt namelijk wel buiten de bundel, ongeacht welk land dit is. 

Het bellen vanuit de EU (buiten Nederland wel) naar een lokaal nummer is wel gratis, zoals hierboven aangegeven. 

 

Groet, Charlie

Simpel

Hallo Charlie, dank je wel voor je bericht. De mevrouw van de klantenservice had het echt helemaal verkeerd. Er was geen sprake van een misverstand hoor. We hebben het er uitgebreid over gehad: bellen onderweg, in Frankrijk, naar een Franse camping. Dat was volgens haar buiten de bundel, dus extra betalen.

Reputatie 6

Mogelijk heeft Charlie jouw tekst niet goed gelezen @Lizzie 😉.

Reputatie 3
Badge +8

Hi beide!

 

Nee hoor, bellen in Frankrijk naar een Frans nummer valt binnen de bundel. Enkel wanneer je dit nummer vanuit Nederland maak je kosten. 

 

Groet, Charlie

Simpel

Dank je wel voor je antwoord, Charlie. Goede service! 

Reputatie 6

@Charlie ik zou jullie toch aanraden om even intern te overleggen met het team. Mogelijk is hier niet van toepassing. Mogelijk is een ruim begrip.

Dit klopt niet.

Klopt helemaal. Elke medewerker vertelt een ander verhaal. Ik heb het idee dat Charlie weet waar hij/zij het over heeft, maar de rest? Jammer, want zo verlies je potentiële klanten. Je moet kunnen vertrouwen op het antwoord van de klantenservice ...

Reputatie 2
Badge +7

Hey @Lizzie & Superster @Snowboard ,

Dat zorgt inderdaad voor wat verwarring!

We willen natuurlijk altijd onze informatie goed op een rijtje hebben en het juiste antwoord richting de klant communiceren. Het is goed dat je dit doorgeeft, dan kunnen we intern nagaan wat hiervoor gezorgd heeft en zorgen voor een nóg betere klantervaring.

Fijn dat het inmiddels duidelijk is hoe alles in zijn werking gaat.

Fijne dag gewenst ;)

Groetjes,

Janine

Simpel

Reageer