Beantwoord

Bellen in het buitenland

  • 23 januari 2019
  • 5 reacties
  • 1171 Bekeken

Ik ben momenteel in Namibië en kan hier niet bellen. Hebben jullie een idee hoe ik dit kan oplossen?
icon

Beste antwoord door Astrid 23 januari 2019, 20:43

Hi Andrea,

We hebben een speciale buitenland pagina op onze website aangemaakt voor alle tips en tricks die je moet weten als je op reis gaat. Heb je hier al naar gekeken? Belangrijk is dat je je APN instellingen aanpast naar internet.access.nl. Op onze toestelhulp pagina lees je stap voor stap hoe je de APN instellingen kan instellen. In Namibië kan je kiezen tussen 2 netwerken; MTC & Telecom Namibia Limited. Mocht je er niet uitkomen, kan je altijd met onze klantenservice WhatsAppen voor de snelste hulp.

Laat je weten of het gelukt is? Ik wens je nog een fijn verblijf in Namibië!

Groet, Astrid
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 2
Badge +8
Hi Andrea,

We hebben een speciale buitenland pagina op onze website aangemaakt voor alle tips en tricks die je moet weten als je op reis gaat. Heb je hier al naar gekeken? Belangrijk is dat je je APN instellingen aanpast naar internet.access.nl. Op onze toestelhulp pagina lees je stap voor stap hoe je de APN instellingen kan instellen. In Namibië kan je kiezen tussen 2 netwerken; MTC & Telecom Namibia Limited. Mocht je er niet uitkomen, kan je altijd met onze klantenservice WhatsAppen voor de snelste hulp.

Laat je weten of het gelukt is? Ik wens je nog een fijn verblijf in Namibië!

Groet, Astrid
Helaas is dat in mijn ervaring in meerdere landen het geval. Reizend met 2 simpel telefoons ondervonden wij in Kroatië, Suriname en Cuba hetzelfde probleem. Niet uit kunnen bellen en sms en. Wel telefoon en sms kunnen ontvangen. Ook als er wel internet beschikbaar is, in de stad bijvoorbeeld. En met de juiste instellingen natuurlijk, tevens handmatig achtereenvolgens instellen van alle beschikbare netwerken.
Whatsapp werkt in die situatie dan nog wel zodat contact met de helpdesk mogelijk is. Dan moet je eerst je simkaart in een andere telefoon testen. Met dezelfde apn instelling en dezelfde keuze uit netwerken is dat geen oplossing. Bij ons is er in al die verschillende situaties door de jaren heen door Simpel nooit een oplossing geboden. De helpdesk lijkt wel een geautomatiseerd script.

Zelf denk ik dat het ligt aan de samenwerking van Simpel met de nationale netwerken. Want op telefoons met een andere provider is er geen probleem. Oplossing: Koop een lokale simkaart. (Alleen in Cuba is die er niet). En na afloop van het abonnement is de klant weer vrij. Rien van Liere
Het beste antwoord is van Astrid. Die Simpel antwoorden zijn vooral steeds hetzelfde: de juiste APN, handmatig een netwerk kiezen. Dat weet ik nu wel. Het wordt interessant hoeveel actie wordt ondernomen als dat allemaal gedaan is maar niet helpt. Dat whatsappen met de helpdesk is in theorie heel handig omdat dat dan nog wel werkt. Persoonlijk heb ik hele lappen tekst gewisseld. Heel snel komt de vraag om de simkaart in een ander toestel te proberen, zelfs als beide reispartners hetzelfde probleem hebben. Niet zo makkelijk te realiseren., een ook geen uitweg. Echt oplossen is bij ons nooit gelukt. Ik ontwikkelde wel een groeiend Kafka gevoel. De mooiste app vraag is telefonisch contact op te nemen met de klantenservice. Als je niet kan uit bellen...
Ik denk nog steeds dat het in de samenwerking van simpel met de buitenlandse netwerken zit. Rien
Ik heb het volgende ervaren, tijdens mijn verblijf in Turkije, in de periode 23 - 30 maart 2019:
  • niet kunnen bellen;
  • ook niet kunnen bellen naar de 3 nummers die ik ingesteld heb die altijd bereikbaar moeten zijn (ook al is het plafond bereikt);
  • geen sms kunnen versturen;
  • geen sms kunnen ontvangen;
  • Alle instellingen zoals aangegeven in de 'toestelhulp' doorgelopen en gecheckt. Stonden goed.
  • Ik was verbonden met provider "TURKCELL"
Mijn toestel: een Samsung Galaxy S5 Neo, met Android 6.0.1 geïnstalleerd. Meerdere keren toestel geheel uitgeschakeld en weer opnieuw aangezet. Heeft geen effect gehad. Helpdesk heeft voor mij het probleem niet kunnen oplossen.

Deze situatie heeft mij geen goed gevoel gegeven over Simpel.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Mathijs
Reputatie 2
Badge +8
Hi @ajmvanliere,

Vervelend dat je je niet gehoord voelt! We helpen onze klanten graag om ervoor te zorgen dat ze ook in het buitenland optimaal gebruik kunnen maken van hun diensten.
Er zijn een aantal instellingen die standaard ingesteld dienen te worden. Zonder deze instellingen is het niet mogelijk om in het buitenland gebruik te maken.
Onze klantenservice heeft een stappenplan die ze met je door kunnen lopen. Door middel van het stappenplan kunnen we gericht zoeken waarom je geen gebruik kan of hebt kunnen maken. We kijken tussen al het verbruik dat heeft plaatsgevonden naar jouw verbruik om na te gaan wat de blokkade is geweest zodat we je het juiste antwoord kunnen geven. Dit is geen klein klusje en daarom moeten we zo gericht mogelijk zoeken.
We snappen natuurlijk dat het niet mogelijk is om met ons te bellen als de dienst bellen niet werkt. Gelukkig hebben we verschillende kanalen waarmee je met ons in contact kunt komen. Denk bijvoorbeeld aan Facebook of Whatsapp!

Groet, Astrid

Reageer