Skip to main content
Beantwoord

Bellen naar land buiten de EU

• January 16, 2026
  • 1 reactie
  • 16 Bekeken

Goedemorgen, ik hing net aan de lijn met Zuid Afrika om een reservering om te boeken. Hiervoor stond ik een half uur in de wacht. Nu wordt plotseling de verbinding verbroken omdat Simpel dat nodig acht.

Hoe kan ik hier zelf controle over krijgen?

Ik heb mijn plafond net ingesteld op EUR50 maar dat is voor een gesprekje naar/van Zuid Afrika niet voldoende.

Wat zijn mijn opties?

Beste antwoord door Raveena

Beste ​@SanMarco , 

Dank je wel voor je bericht. Ik kan me heel goed voorstellen hoe vervelend dit voor je is, zeker als je al een half uur in de wacht hebt gestaan en de verbinding vervolgens wordt verbroken. Dat wil je natuurlijk voorkomen.

Bij Simpel wordt een gesprek automatisch beëindigd zodra je Plafond bereikt is. Dat gebeurt om te voorkomen dat de kosten verder oplopen. Bellen van of naar Zuid‑Afrika valt in een duurdere zone, waardoor het bedrag sneller oploopt dan je misschien verwacht.

Je opties zijn op dit moment:

Je Plafond tijdelijk verhogen  
Dit kun je zelf doen in de Mijn Simpel‑app. Daarmee voorkom je dat het gesprek automatisch wordt afgebroken.

Gebruikmaken van internetbellen (bijvoorbeeld WhatsApp‑bellen of FaceTime Audio)
Dit werkt alleen als je een stabiele wifi‑verbinding hebt, maar kan veel goedkoper zijn.

Het gesprek opnieuw proberen zodra je Plafond is aangepast  
Daarna wordt de verbinding niet meer automatisch verbroken zolang je onder het nieuwe limiet blijft.

Ik begrijp dat dit geen ideale situatie is, maar hopelijk helpt dit je om wél controle te houden over de kosten en je reservering alsnog om te boeken.

Mocht je nog andere vragen hebben, kan je altijd telefonisch contact opnemen. 

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Groet, 

Raveena 

Simpel

1 reactie

Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 19, 2026

Beste ​@SanMarco , 

Dank je wel voor je bericht. Ik kan me heel goed voorstellen hoe vervelend dit voor je is, zeker als je al een half uur in de wacht hebt gestaan en de verbinding vervolgens wordt verbroken. Dat wil je natuurlijk voorkomen.

Bij Simpel wordt een gesprek automatisch beëindigd zodra je Plafond bereikt is. Dat gebeurt om te voorkomen dat de kosten verder oplopen. Bellen van of naar Zuid‑Afrika valt in een duurdere zone, waardoor het bedrag sneller oploopt dan je misschien verwacht.

Je opties zijn op dit moment:

Je Plafond tijdelijk verhogen  
Dit kun je zelf doen in de Mijn Simpel‑app. Daarmee voorkom je dat het gesprek automatisch wordt afgebroken.

Gebruikmaken van internetbellen (bijvoorbeeld WhatsApp‑bellen of FaceTime Audio)
Dit werkt alleen als je een stabiele wifi‑verbinding hebt, maar kan veel goedkoper zijn.

Het gesprek opnieuw proberen zodra je Plafond is aangepast  
Daarna wordt de verbinding niet meer automatisch verbroken zolang je onder het nieuwe limiet blijft.

Ik begrijp dat dit geen ideale situatie is, maar hopelijk helpt dit je om wél controle te houden over de kosten en je reservering alsnog om te boeken.

Mocht je nog andere vragen hebben, kan je altijd telefonisch contact opnemen. 

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je begrip!

Groet, 

Raveena 

Simpel