Beantwoord

Bellen vanuit brazilie lukt niet met iphone 8

  • 19 February 2021
  • 1 reactie
  • 132 Bekeken

Ik kan vanuit Brazilië niet naar Nederland bellen met mijn IPhone 8

iemand een idee waarom dat niet lukt 

icon

Beste antwoord door Phil 22 February 2021, 15:32

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 4
Badge +8

Hi @George Middendorp,

Onhandig zeg, dat je vanuit Brazilië niet naar Nederland kan bellen.

Via de Community kan ik niet bij je abonnement, vandaar voorzie ik je graag van een paar handige tips. Zo is het bijvoorbeeld vereist dat de roaming functie op zowel je toestel als bij je abonnement ingeschakeld staat. Wanneer je dit inschakelt geef je namelijk min of meer aan dat je gebruik wilt maken van een buitenlands netwerk.

Check voor de zekerheid ook met welk netwerk je verbonden bent, niet met elk netwerk in Brazilië kan je namelijk volledig bellen. Via TIM kan je zelf uitbellen en oproepen ontvangen, via de netwerken van Oi en Claro kan je enkel zelf uitgaande oproepen plaatsen. Controleer ook of je eventueel een Plafond hebt ingeschakeld bij je abonnement. Bellen vanuit Brazilië brengt namelijk extra kosten met zich mee, een Plafond voorkomt mogelijk het maken van deze extra kosten.

Lukt het aan de hand van bovenstaande niet om de situatie op te lossen, dan raad ik je aan om even contact met ons op te nemen via onze klantenservice kanalen. Dan pakken we je abonnement erbij en kijken we samen naar andere mogelijke oorzaken.

Groetjes,

Phil

 

Reageer