Beantwoord

Bellen vanuit Frans Guyana lukt niet

  • 9 February 2022
  • 4 reacties
  • 206 Bekeken

Beste Simpel,

 

Ik ben momenteel in Frans Guyana, onderdeel van de EU. Volgens de Simpel netwerkenlijst kan ik gebruik maken van Orange en Digicel, maar zijn uitgaande gesprekken niet mogelijk. Dit is inderdaad het geval. Hoe kan ik met mijn abonnement dan bellen vanuit hier? Want dit zou gezien de EU roamingregels moeten kunnen 

Groet,

 

Steven

icon

Beste antwoord door Phil 11 February 2022, 10:21

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4
Badge +8

Hi Steven,

Heerlijk zeg dat je daar bent!

De roamingregels hebben meer betrekking op de tarieven die in het buitenland wel of niet berekend mogen worden. De regels zorgen ervoor dat je binnen zone 1 je abonnement qua bundel en kosten hetzelfde kan gebruiken zoals je in Nederland gewend bent. In het buitenland zijn we echter wel afhankelijk van de provider(s) aldaar en wat de mogelijkheden bij die providers zijn. Zo kan het gebeuren dat je op bepaalde plekken enkel beschikbaar bent voor inkomend verkeer.

Groetjes,

Phil

Mmm, dus omdat Simpel geen contract heeft met lokale providers is er geen Roam like home? Hierdoor moet ik dus extra kosten maken als ik wil bellen ten opzichte van Nederland. Ik betwijfel of dit is toegestaan. Ik ga dit navragen bij de ACM. Dank voor het antwoord in elk geval.

Misschien ook even dit sms'je aanpassen, Simpel? Want de inhoud klopt dus niet.

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Steven Lek,

 

Het sms'je dat je ontvangt, is een standaard bericht en kunnen wij niet aanpassen. Graag verwijs ik je naar het bericht van Phil, waarin hij aangeeft dat wij afhankelijk zijn van de provider(s) aldaar en wat de mogelijkheden bij die providers zijn. Hiervoor kun je onze roaminglijst raadplegen.

 

Groetjes, Charlie

Simpel 

Reageer