Beantwoord

Bellen vanuit het buitenland naar buitenland/Nederland

  • 19 June 2019
  • 3 reacties
  • 4056 Bekeken

Voor studie ga ik een half jaar naar het buitenland. Nu zag ik staan in de tarieven lijst dat je vanuit het buitenland (zone 1) naar Nederland of naar het buitenland (zone 1) kan bellen vanuit je bundel, maar toen ik dit een tijd geleden deed kostte dit mij wel extra, buiten mijn bundel.
Hoe zit dat? Kan je wel of niet vanuit het buitenland (zone 1) naar Nederland of het buitenland (zone 1) bellen?
Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Alexandra 21 June 2019, 10:56

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2
Badge +8
Hey lucasdamen_!

Wat gaaf dat je een half jaar in het buitenland gaat studeren. 😃
Als je in het buitenland in zone 1 bent, dan kun je vanuit je bundel bellen naar Nederland en zone 1, zonder extra kosten. Dus stel, je bent in Frankrijk, dan kun je zonder kosten bellen naar Frankrijk of Nederland.
Vanuit Nederland valt dit standaard buiten je bundel, dan worden er dus kosten in rekening gebracht voor bellen naar het buitenland. Bel je vanuit Nederland naar Frankrijk, dan is dat dus niet gratis en worden er kosten in rekening gebracht. De tarieven daarvoor vindt je hier. Je geeft aan dat je voor een langere tijd naar het buitenland gaat, lees dan onze Fair Use Policy even goed door, zodat je weet waar je aan toe bent. Onze abonnementen zijn namelijk niet bedoeld voor langdurig verbruik in het buitenland, in zo'n geval kan het voordeliger zijn om gebruik te maken van een lokale simkaart.

Op je Mijn Simpel pagina onder het kopje 'Buitenland' vind je ook informatie en tips over gebruik in het buitenland. Heel veel plezier gewenst!

Groetjes, Alexandra

Hoi Alexandra,

 

onze dochter gaat studeren in Nederland en werken in Nederland. Dus het merendeel van haar tijd per dag zal ze in Nederland zijn. Alleen heeft zijn een kamer gevonden in Duitsland. Nu las ik dat het bellen vanuit Duitsland naar Nederland in het onbeperkt bellen zit. Echter kwam ik in de Fair Usher policy tegen. Ik ga er dan ook van uit dat dat voor haar niet van kracht omdat ze meer tijd in Nederland doorbrengt dan in Duitsland. Klopt het inderdaad wat ik hier boven schets

 

gr Lex

Reputatie 2
Badge +7

Hi @Lex Geers ,

Super leuk dat jullie dochter gaat studeren!

Je hebt helemaal gelijk, zolang zij grotendeels in Nederland verblijft en met Nederlands netwerk verbonden is, zal de Fair use Policy niet van toepassing zijn. Zij kan haar bundels op de gewone manier blijven gebruiken.

Fijne dag gewenst!

Groet,

Janine

Reageer