Skip to main content
Vraag

buitenbundelkosten

  • June 24, 2026
  • 0 reacties
  • 6 Bekeken

Op dinsdag 16e juni heb ik via mijn berichten de melding “Je hebt 80% van je internetbundel verbruikt” binnengekregen en vlak daarna dat mijn simkaart geblokkeerd was omdat ik 100% van mijn buitenbundel had gebruikt. Daarvoor was ik drie weken op vakantie in Frankrijk en woensdag 10 juni thuis. Ik heb toen meteen contact opgenomen met Simpel, omdat ik volgens mijn gegevensverbruik pas 19,85 MB aan data had gebruikt. In mijn telefoon had ik de gegevenswaarschuwing ook ingesteld op 20 MB. Vervolgens kreeg ik als advies dat er waarschijnlijk een app veel data had gebruikt, maar dit klopte volgens mijn telefoon ook niet. Uit coulance heb ik toen gratis extra MB-aanvullers gekregen en het aanbod dat ik 75% van de 50 euro niet hoefde te betalen. Mijn vriend was het hier niet mee eens en vroeg waarom ik moest betalen voor niet-gemaakte kosten.

De medewerkster met wie ik woensdag gesproken had, zou een bericht sturen naar de afdeling die de waarschuwingen over de bundelkosten verstuurt. Zij gaf aan dat ik rustig moest afwachten en diezelfde woensdag nog zou worden teruggebeld. Ik heb woensdag, donderdag en vrijdag zelf weer gebeld met de vraag of de oorzaak al uitgezocht was. De medewerkers die ik toen sprak, konden het bericht echter niet vinden en adviseerden mij om rustig af te wachten tot ik gebeld zou worden. Tot op heden wacht ik nog steeds op dit telefoontje.