Beantwoord

Buitenland telefoon staat uit

  • 8 July 2019
  • 1 reactie
  • 438 Bekeken

Als ik in het buitenland zone 2 (Australiƫ) ben en mijn telefoon staat uit wordt de beller dan doorverbonden met mijn voicemail en zijn daar dan voor mij kosten aan verbonden?
icon

Beste antwoord door Sanne 10 July 2019, 10:12

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 3
Badge +7
Hi, welkom op de Community!

Voor gebeld worden in zone 2 en 3 worden kosten gerekend. Als de beller doorverbonden wordt naar jouw voicemail, is dit een gesprek en zitten daar kosten aan verbonden. Gelukkig kan je jouw voicemail daar op instellen. Bel naar voicemail via 1233. Kies in het menu voor optie 3. Instellingen wijzigen > optie 2. Persoonlijke instellingen wijzigen > optie 2. Afwezigheidsinstellingen wijzigen.

Met de voicemail ingesteld op afwezig kan je geen berichten meer ontvangen en worden inkomende gesprekken niet doorgeschakeld naar jouw voicemail.

Verder wil ik nog adviseren om voor vertrek via Mijn Simpel mobiel internet uit te schakelen. Zo voorkom je dat je per ongeluk verbinding met het internet maakt. Ook kan je gebruik in het buitenland uitschakelen, maar dan kan je niet meer bellen of gebeld worden. Wil je dit wel? Laat gebruik in het buitenland dan aan.

Groet, Sanne

Reageer