Beantwoord

docent krijgt dure rekening voor dataverbruik

  • 4 April 2020
  • 3 reacties
  • 246 Bekeken

Beste Simpel,

 

Als docent maak ik de laatste tijd gebruik van Google Meet. Hiermee kan ik mijn klas contacten en les op afstand geven tijdens deze Corona crises. In vreemde gevallen werkt de microfoon niet op de normale manier en omdat ik toch geluid nodig heb bel ik in via een knop onderin (de les moet toch vlot voortgezet worden, anders is iedereen afgehaakt).

Hartstikke handig, fijn dat dit kan bij Simpel! Er spoken wat gedachten door mijn hoofd. Gaat dit niet via het buitenland en kost dit niet veel geld? Na een aantal van deze telefoonlessen heb ik geen enkele melding ontvangen dat ik iets buiten mijn bundel doe. Niet eens een opmerking aan het begin van een zo'n gesprek dat dit een buitenlands nummer is. Tot de ineens de verbinding wordt verbroken tijdens één van de lessen waar het geluid weer even niet meewerkte via de normale microfoon. Een (deel)blokkade van het abonnement en een rekening van 50 euro. 

Mijn vraag aan Simpel is, kan dit niet anders?

icon

Beste antwoord door Joachiem 6 April 2020, 18:35

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2
Badge +8

Hoi @quickfox23 thanks voor je bericht hier.

Je maakt bij data bellen gebruik van je databundel als je niet op WiFi zit. Als je bundel op is (waar wij een melding over sturen per sms) dan ga je data gebruiken buiten je bundel waar ook buitenbundelkosten aan vast zitten. Om dat te voorkomen kun je een plafond instellen of een MB aanvuller kopen, zie https://www.simpel.nl/mb-aanvuller.

Groetjes Joachiem 

Hey Joachiem,

 

Bedankt voor je reactie, maar volgens mij gaat het bij mij niet om dataverbruik, maar om bellen naar een buitenlands nummer…

Hartelijke groeten,

Wesley

Reputatie 2
Badge +8

Hai @quickfox23

het beste is om even contact met de klantenservice op te nemen zodat we met je mee kunnen kijken of het inderdaad aan bellen of aan je internetverbruik ligt. Wat betreft het bellen, als dat een buitenlands nummer is dan worden er inderdaad kosten in rekening gebracht, maar we kunnen misschien wel met je mee denken hoe je dat kan voorkomen. 

Succes!

Groetjes, Alexandra

Reageer