Skip to main content

Ik heb een abbonnement met onbeperkt bellen en 5 GB aan internet. Ik heb dual sim, en gebruik altijd (ook in het buitenland) mijn andere sim voor internet. Ik heb het nu alleen al twee keer gehad dat ik in het buitenland geweest ben en opeens door mijn plafond heen ben en niks meer kan. Op MijnSimpel staat er dat ik door mijn sms’jes heen ben (wat ik überhaupt niet gebruik) en door mijn data (wat ik van mijn andere sim doe).

Ik probeer te snappen hoe dit heeft kunnen gebeuren. Ik sta nu op het punt om twee maanden naar het buitenland te gaan, en ik wil zeker weten of ik het nu goed begrijp.

 

Op de buitenland sectie staat:

In de EU (zone 1) kun je gebruikmaken van je abonnement zonder extra kosten. Voor bellen vanuit Nederland naar het buitenland gelden nog wel speciale tarieven.

 En op de Sim-Only pagina staat:

Met de onbeperkt mobiel bellen bundel kun je in de hele EU onbeperkt bellen. Zo heb je ook Sim Only in het buitenland. Handig als je vaak telefonisch bijpraat met vrienden en familie. Je hoeft je dan geen zorgen te maken om extra kosten buiten je bundel. Ga je verder van huis? Dan betaal je wel een buitenlandtarief. Check alle ins en outs over de kosten op onze tarievenpagina.

 

Wat ik hieruit begrijp is:

  • Ik mag onbeperkt van Nederland naar Nederlandse nummers bellen
  • Ik mag onbeperkt vanuit de EU naar Nederlandse nummers bellen
  • Het kost 0,31 p.m. als ik vanuit Nederland naar een niet-Nederlands nummer uit de EU bel
  • Het kost 0,31 p.m. als ik vanuit de EU naar een niet-Nederlands nummer uit de EU bel
  • Er is geen verschil of ik internet gebruik binnen Nederland of vanuit de EU. Er worden geen extra kosten in rekening gebracht, alles gaat gewoon van mijn 5GB af.

Begrijp ik dit correct? Zo ja, klopt het ook dat alle kosten die gemaakt worden van mijn databundel ingehouden worden?

 

Als dit zo is, heb ik twee vragen

  • Hoe kan ik opeens in het bovengenoemde scenario aan mijn plafond zitten?
  • Zijn er bundels om ook naar het buitenland te bellen?

 

Begrijp ik dit correct?

Ja. 

Zo ja, klopt het ook dat alle kosten die gemaakt worden van mijn databundel ingehouden worden?

Nee, niet helemaal. 

Je bundels zijn in de EU te gebruiken zoals in Nederland. Maar er zijn een paar aandachtspunten. 

Satellietverbinding,(vliegtuig, boot, haven) bijvoorbeeld is zone 4 buiten de bundel. 

 

Als dit zo is, heb ik twee vragen

  • Hoe kan ik opeens in het bovengenoemde scenario aan mijn plafond zitten?

Bijvoorbeeld op Cyprus valt het wel in de EU zone als je verbinding hebt met een Griekse mast niet met een Turkse. Hetzelfde geldt voor op een Grieks eiland verbinding met een Turkse mast. (bellen, SMS en internet) is buiten de bundel. 

  • Zijn er bundels om ook naar het buitenland te bellen?

Nee.

Vreemd dat hierop van @Simpel geen reactie komt. Wellicht is de vraag ontsnapt aan de aandacht van de medewerkers.

Communicatie is de basis. 


Hi @TTBruyn 

Het heeft er alle schijn van dat men bij @Simpel amper weet wat het antwoord is op jouw vraag. Ik zie ook dat de hulpverlening van de medewerkers niet alleen bij jou maar ook bij verschillende andere topics te wensen overlaat. De controle lijkt niet goed te zijn. 


Hi @TTBruyn 

 

Excuses voor de late reactie. Ik zou graag met je mee willen kijken. 

zou ik je mogen vragen om mij een privé bericht te versturen? Dan kan ik je een meer gericht antwoord geven.

Ik hoor het graag.

 

Groet, Jaïr 

Simpel


Reageer