Beantwoord

Ik heb twijfels met nummerbehoud en activeren simkaart in het buitenland

  • 23 October 2019
  • 4 reacties
  • 357 Bekeken

Beste,

 

 

Ik heb een vraag omtrent het activeren van mijn recent besteld simkaart. Ik heb deze besteld en ik kreeg een mail waarin stond dat het activeren van een simkaart moet via een Nederlands netwerk. Echter ben ik in Barcelona en laat ik deze simkaart hier bezorgen, via mijn ouders. Ik heb als overstapdatum een datum wanneer mijn simkaart al in Barcelona is. 

 

Ik heb gekozen voor nummerbehoud en hierbij staat dat mijn simkaart dan automatisch actief is. Geldt dit ook wanneer je in het buitenland bent en dus verbonden bent met een buitenlands netwerk?

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Wout

icon

Beste antwoord door Joachiem 24 October 2019, 15:28

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 2
Badge +8

Hoi Wout,

Fijn dat je nog een vraag op de Community stelt, leuk.

In de meeste gevallen werkt het overzetten van een telefoonnummer ook wanneer je in het buitenland bent. Maar omdat wij geen invloed hebben op buitenlandse netwerken, en dit dus niet altijd kunnen garanderen, raden wij in onze communicatie aan om op het moment van de overstap verbonden te zijn met een Nederlands netwerk.

Mocht je je overstapdatum willen wijzigen, adviseer ik je om contact op te nemen met onze nummerbehoud afdeling.

Have fun daar in Barcelona en met je Simpel abonnement alvast!

Groetjes Joachiem

Beste Joachim,

 

Ik ben voor verschillende maanden nog in Barcelona en de simkaart ontvang ik hier morgen, kan ik deze gewoon activeren om mijn overstapdatum? Dit is later in oktober.

 

 

Met vriendelijke groet,

Wout 

Reputatie 3
Badge +7

Hi @WoutVosters22 ,

 

De activatie van de simkaart met nummerbehoud gaat automatisch. Zodra wij het nummer overzetten, activeren wij het abonnement en de simkaart.

 

Groet, Sanne

Hi@WoutVosters22 ,

 

De activatie van de simkaart met nummerbehoud gaat automatisch. Zodra wij het nummer overzetten, activeren wij het abonnement en de simkaart.

 

Groet, Sanne

Ahh okee

 

Bedankt Sanne!

Reageer