Skip to main content
Beantwoord

Ik kan niet bellen in het buitenland

• January 8, 2026
  • 1 reactie
  • 19 Bekeken

Ik kan helaas al maanden lang niet meer bellen in het buitenland. Als zeeman ben ik slechts weinig thuis, en het is erg vervelend dat ik op plekken met slecht internet niet naar huis kan bellen.

Het automatische verbinden met een netwerk werkt in het buitenland ook niet meer. Ik moet handmatig een netwerk selecteren. Dat werkt dan meestal wel voor het internet, maar als ik probeer te bellen krijg word de lijn na een tijd stilte verbroken (ik kom niet eens bij de pieptoon) en verliest mijn telefoon het netwerk.

Ik heb het tot nu toe getest in Duitsland, Oostenrijk en Italie. In Nederland zelf is dit geen probleem.

Is het iemand met een soortgelijk probleem gelukt om dit op te lossen?

Beste antwoord door Raveena

Beste ​@rechtzodiegaat

Dank je wel voor je bericht. Ik begrijp dat het erg vervelend is dat je al maanden niet kunt bellen in het buitenland, zeker omdat je als zeeman vaak weg bent en afhankelijk bent van een goede verbinding.

Omdat je in meerdere EU‑landen hetzelfde probleem ervaart, lijkt er iets mis te gaan in de verbinding tussen je toestel en de buitenlandse netwerken. Wil je het volgende proberen?

Netwerkinstellingen resetten op je toestel

Handmatig een netwerk selecteren in het buitenland

Toestel opnieuw opstarten na het kiezen van een netwerk

Als het probleem daarna nog steeds blijft bestaan, neem dan even persoonlijk contact op met onze klantenservice, zodat we direct met je mee kunnen kijken en dit verder kunnen onderzoeken.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je medewerking!

Groet, 

Raveena 

1 reactie

Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 9, 2026

Beste ​@rechtzodiegaat

Dank je wel voor je bericht. Ik begrijp dat het erg vervelend is dat je al maanden niet kunt bellen in het buitenland, zeker omdat je als zeeman vaak weg bent en afhankelijk bent van een goede verbinding.

Omdat je in meerdere EU‑landen hetzelfde probleem ervaart, lijkt er iets mis te gaan in de verbinding tussen je toestel en de buitenlandse netwerken. Wil je het volgende proberen?

Netwerkinstellingen resetten op je toestel

Handmatig een netwerk selecteren in het buitenland

Toestel opnieuw opstarten na het kiezen van een netwerk

Als het probleem daarna nog steeds blijft bestaan, neem dan even persoonlijk contact op met onze klantenservice, zodat we direct met je mee kunnen kijken en dit verder kunnen onderzoeken.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor je medewerking!

Groet, 

Raveena