Skip to main content

Als we in België zijn kunnen we niet gebeld worden. Degene die ons belt, krijgt de melding dat het nummer tijdelijk niet bereikbaar is.

Zelf bellen gaat wel. Data bundel werkt ook. 

Zowel op een Android toestel als op een iPhone en bij twee verschillende abonnementen, wel beide van Simpel.

Roaming staat aan en ook een ander netwerk geprobeerd.

Op diverse fora kom ik dezelfde klacht tegen, maar een antwoord heb ik nog niet gevonden.

Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn. 

Ik heb ook soortgelijke problemen.
Thuis en in Duitsland.
Thuis, sinds ze de plaatselijke mast hebben vernieuwd.
Volgens de helpdesk ligt het aan het netwerk van Odido.
Herstel heeft tijd nodig. Heel veel tijd.
Soms staat je APN spontaan verkeerd, kies dan internet.access.nl
Of de telefoon even helemaal uit doen en weer aan.


Zelfde probleem, vooralsnog alleen bewust van als ik in Engeland ben, zie dit draadje:

https://community.simpel.nl/buitenland-12/bellen-in-engeland-4192


Volgens de helpdesk biedt niet iedere provider de volledige service, een andere provider zou een oplossing kunnen bieden.

We hebben niets anders ingesteld, maar het probleem lijkt niet meer voor te komen. 


Goedemiddag @basvandeweijenberg,

 

Begrijpelijk dat je dit navraagt, je zou binnen zone 1 inderdaad gewoon vanuit jouw bundel gebruik moeten kunnen maken van onze diensten.
Met welke netwerk was je verbonden in België?

Groet, Jahduar
Simpel

 

 


Hoi Jahduar,

geprobeerde netwerken zonder resultaat:

  • Orange B
  • Proximus
  • Base

Base werkt vandaag dan weer wel.

groet Bas

 


Hi @basvandeweijenberg,

 

Bedankt voor je reactie. Als ik het goed begrijp ervaar je momenteel geen problemen, als je verbonden bent met het netwerk ‘Base’.
Heb je na woensdag nog problemen ervaren?

Groet, Jahduar 
Simpel


hallo Jahduar,

Via Base kunnen we inderdaad gebeld worden. Helaas is daar de dekking van de data minder. op een aantal plaatsen hebben we geen 4G of 5G maar GPRS. Hierdoor laden een aantal apps niet waardoor deze niet bruikbaar zijn.

groet, Bas


Hi @basvandeweijenberg 

Voor een stabiele internetverbinding, is het belangrijk dat de instelling APN correct staat ingesteld. Heb je dit al eens nagekeken? Zo niet, dan kan ik aanraden om te gaan naar: https://www.simpel.nl/toestelhulp/
Vervolgens klik je je eigen toestel aan en als je toestel er niet bij staat, kan je een toestel van hetzelfde merk aanklikken. Daarna doorloop je de stappen onder Internet > Handmatig instellen. 

Ervaar je dan nog steeds problemen met het internet? Mag ik ook vragen of je de instelling Bellen via 4G (VoLTE) aan hebt staan en op welke netwerkmodus (3G/4G/5G) het toestel staat ingesteld? 

Groet, Chantal
Simpel


Reageer