Skip to main content

Als we in België zijn kunnen we niet gebeld worden. Degene die ons belt, krijgt de melding dat het nummer tijdelijk niet bereikbaar is.

Zelf bellen gaat wel. Data bundel werkt ook. 

Zowel op een Android toestel als op een iPhone en bij twee verschillende abonnementen, wel beide van Simpel.

Roaming staat aan en ook een ander netwerk geprobeerd.

Op diverse fora kom ik dezelfde klacht tegen, maar een antwoord heb ik nog niet gevonden.

Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn. 

Ik heb ook soortgelijke problemen.
Thuis en in Duitsland.
Thuis, sinds ze de plaatselijke mast hebben vernieuwd.
Volgens de helpdesk ligt het aan het netwerk van Odido.
Herstel heeft tijd nodig. Heel veel tijd.
Soms staat je APN spontaan verkeerd, kies dan internet.access.nl
Of de telefoon even helemaal uit doen en weer aan.


Zelfde probleem, vooralsnog alleen bewust van als ik in Engeland ben, zie dit draadje:

https://community.simpel.nl/buitenland-12/bellen-in-engeland-4192


Volgens de helpdesk biedt niet iedere provider de volledige service, een andere provider zou een oplossing kunnen bieden.

We hebben niets anders ingesteld, maar het probleem lijkt niet meer voor te komen. 


Goedemiddag @basvandeweijenberg,

 

Begrijpelijk dat je dit navraagt, je zou binnen zone 1 inderdaad gewoon vanuit jouw bundel gebruik moeten kunnen maken van onze diensten.
Met welke netwerk was je verbonden in België?

Groet, Jahduar
Simpel

 

 


Hoi Jahduar,

geprobeerde netwerken zonder resultaat:

  • Orange B
  • Proximus
  • Base

Base werkt vandaag dan weer wel.

groet Bas

 


Hi @basvandeweijenberg,

 

Bedankt voor je reactie. Als ik het goed begrijp ervaar je momenteel geen problemen, als je verbonden bent met het netwerk ‘Base’.
Heb je na woensdag nog problemen ervaren?

Groet, Jahduar 
Simpel


hallo Jahduar,

Via Base kunnen we inderdaad gebeld worden. Helaas is daar de dekking van de data minder. op een aantal plaatsen hebben we geen 4G of 5G maar GPRS. Hierdoor laden een aantal apps niet waardoor deze niet bruikbaar zijn.

groet, Bas


Hi @basvandeweijenberg 

Voor een stabiele internetverbinding, is het belangrijk dat de instelling APN correct staat ingesteld. Heb je dit al eens nagekeken? Zo niet, dan kan ik aanraden om te gaan naar: https://www.simpel.nl/toestelhulp/
Vervolgens klik je je eigen toestel aan en als je toestel er niet bij staat, kan je een toestel van hetzelfde merk aanklikken. Daarna doorloop je de stappen onder Internet > Handmatig instellen. 

Ervaar je dan nog steeds problemen met het internet? Mag ik ook vragen of je de instelling Bellen via 4G (VoLTE) aan hebt staan en op welke netwerkmodus (3G/4G/5G) het toestel staat ingesteld? 

Groet, Chantal
Simpel


Bete Simpel,

 

APN staat correct ingesteld. bellen via 4G staat niet aan, toestel staat op 5G.

 

ervaring van de laatste weken:

gebeld worden kan met Base, maar dan meestal slecht internet (GPRS),

overige netwerken: kan niet gebeld worden, goed internet.


Hi @basvandeweijenberg,

Is er een verschil (op Base + de overige netwerken), als je de instelling Bellen via 4G (VoLTE) aanzet en als je de netwerkmodus op 4G zet in plaats van 5G?


Groet, Chantal
Simpel


Hier zelfde probleem met België 

Hij pakt automatisch orange, maar kan dan niet gebeld worden, wel zelf bellen&internetten.

Op visite test gedaan, allen simpel abbonement:

Ik&mijn moeder kunnen niet gebeld worden, mijn 2 kinderen wel ???

Handmatig op proximus, kan ik wel gebeld worden, maar nu verbindt hij vaak niet meer met proximus.

Ik steek dagelijks de grens over, onwenselijk & ondoenlijk om steeds handmatig provider te selecteren 


Hi ​@Drunen Vanb en excuses voor de verlate reactie!

Volgens onze netwerkenlijst (Netwerkenlijst Simpel) horen inkomende + uitgaande oproepen en internet via 4G mogelijk te zijn op de volgende netwerken:

- Orange 
- Proximus
- Telenet - Base
Wij hebben geen toegang tot je toestel en wij kunnen niet vanaf afstand handmatig de provider voor je selecteren, zodra je in België bent. Dit kan alleen via het toestel zelf door de gebruiker. 

Wel hoor je gebruik te kunnen maken van de diensten, zoals in de lijst vermeld staat. Mocht je nog problemen ervaren, kan je mij dan een privébericht sturen met daarin je 06-nummer + je klantgegevens? Dan ga ik met je meekijken.

 

Groet, Chantal

Simpel


Reageer