Skip to main content
Antwoord

Ik kan niet gebeld worden in het buitenland door nummers in hetzelfde land

  • August 18, 2021
  • 2 reacties
  • 1135 Bekeken

Ik ben momenteel in Italië, echter zodra iemand met een Italiaans nummer in Italië mij belt (met of zonder Nederlandse landcode) horen zij dat mijn nummer niet bestaat. Hetzelfde geldt voor de telefoon van mijn vader, dit is tevens een Nederlands nummer. 

Beste antwoord door Phil

Hi @Siënna,

Vervelend dat je problemen ervaart met bellen in Italië.

In het buitenland kan je vaak, afhankelijk van het land, verbinden met een aantal verschillende netwerken. In Italië kan je verbinding maken met H3G, Wind, TIM en Vodafone. Wanneer het netwerk waarmee je verbonden bent niet goed werkt, kan je handmatig een ander netwerk kiezen via de instellingen van je telefoon. Misschien overbodig, maar zorg er ook altijd voor dat je roaming functie ingeschakeld staat in het buitenland, zowel op je telefoon als bij je abonnementsinstellingen.

Ligt de oorzaak niet bij de roaming functie en werkt het selecteren van een ander netwerk ook niet. Dan raad ik je aan om contact met onze klantenservice op te nemen. Dan pakt mijn collega je abonnement erbij en kijkt hij of zij verder met je mee.

Groetjes,

Phil

2 reacties

Phil
Simpel Medewerker
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 19, 2021

Hi @Siënna,

Vervelend dat je problemen ervaart met bellen in Italië.

In het buitenland kan je vaak, afhankelijk van het land, verbinden met een aantal verschillende netwerken. In Italië kan je verbinding maken met H3G, Wind, TIM en Vodafone. Wanneer het netwerk waarmee je verbonden bent niet goed werkt, kan je handmatig een ander netwerk kiezen via de instellingen van je telefoon. Misschien overbodig, maar zorg er ook altijd voor dat je roaming functie ingeschakeld staat in het buitenland, zowel op je telefoon als bij je abonnementsinstellingen.

Ligt de oorzaak niet bij de roaming functie en werkt het selecteren van een ander netwerk ook niet. Dan raad ik je aan om contact met onze klantenservice op te nemen. Dan pakt mijn collega je abonnement erbij en kijkt hij of zij verder met je mee.

Groetjes,

Phil


Charlie
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • October 13, 2022

Hi beantwoorders!

 

Even een update vanuit Simpel. Tijdens de vakantieperiode hebben wij gemerkt dat er veel onduidelijk is over het gebruiken van het abonnement in het buitenland. Daarom hebben wij de meest gestelde vragen en voorkomende problemen opgesomd op deze pagina

 

Groet, Charlie

Simpel