Beantwoord

Internet in het buitenland

  • 24 August 2023
  • 3 reacties
  • 247 Bekeken

Badge

Toen ik in het buitenland was, had ik geen internet, ook al had ik mijn mobiele gegevens aangezet. Ondanks dat krijg ik wel een mail dat mijn kosten voor het internet in het buitenland al 50 euro zijn. Hoe kan dat?

icon

Beste antwoord door Damien 25 August 2023, 13:32

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 1
Badge +8

Hi @Miron Zemskov 

 

Welkom op ons forum!

 

Wat vervelend dat er extra kosten zijn gemaakt! Mocht je buiten de EU zijn geweest, kunnen de kosten inderdaad erg snel hoog oplopen. Zie de tarievenlijst voor de kosten van internet in het buitenland. Mocht je buiten de EU reizen en geen extra kosten willen maken, is het altijd raadzaam een lokale prepaidkaart aan te schaffen wegens onze hoge buitenbundeltarieven voor zone 2-3-4.

 

Sommige telefoons verbinden in het buitenland niet automatisch met het goede netwerk. Je kan hier de netwerken zien waar je per land gebruik van kan maken. 
Kies altijd het netwerk met de meeste groene vinkjes. Bij de toestelhulp kan je jouw telefoon opzoeken, en dan de stappen volgen bij: Buitenland - bellen, sms en internet. 

 

Een hele fijne dag verder!

 

Groet, Damien
Simpel

Badge

Mijn vraag is dan nogsteeds hoe het kan dat ik 50 euro moet betalen. Op vakantie kon ik geen internet gebruiken, behalve de lokale gratis netwerken, dus ik snap niet zo goed waarom ik 50 euro moet betalen voor niks.

Reputatie 2
Badge +7

Hey @Miron Zemskov ,

Goed dat je aangeeft nog vragen te hebben!

Uit je berichten maak ik op dat je in een land was dat niet in zone 1 valt. Als je in een zone 2-3-4 land was, kan je zeer kort internetten tegen het buitenbundeltarief voordat we je blokkeren voor verdere kosten uit voorzorg. Dan kan het voorkomen dat enkel het verbinden of openen van Whatsapp bijvoorbeeld, ervoor kan zorgen dat je direct aan dat limiet zit. Door het hogere tarief kan je niet veel data gebruiken. De lokale gratis netwerken welke je op doelt zijn niet gratis in een zone 2-3-4 land. Zie het bericht van Damian voor de koppelingen naar de documenten met informatie.

Fijne dag!

Groetjes,

Janine

Simpel

 

Reageer