Beantwoord

Kan ineens niet bellen en internetten in buitenland (belgie en frankrijk)!

  • 13 juli 2019
  • 3 reacties
  • 262 Bekeken

Ik ben geregeld buiten Nederland en dan schakelt mijn telefoon (iPhone 😎 automatisch naar de buitenlandse provider. Nu ineens dus niet! Ik kan niet eens de klantenservice bellen. Ik heb roaming aan en bij APN heb ik internet.access.nl ingevuld en heb mijn foon meerdere malen herstart. Welke held weet de oplossing?

Shireen
icon

Beste antwoord door Ilan 15 juli 2019, 14:38

Hallo Shireen,

Welkom op onze community!
Wat vervelend dat je telefoon niet uit zichzelf verbinding maakt met een netwerk in het buitenland.

Je APN instelling is zo te lezen goed ingesteld.
Staat je netwerk selectie op handmatig? Zo ja, zou je kunnen kijken of het werkt wanneer je netwerk selectie op automatisch zet?
Ga op je iPhone naar 'Instellingen' > 'Mobiel netwerk' > 'Netwerkselectie' en schakel 'Automatisch' aan.

Hij zal nu automatisch een netwerk moeten selecteren.

Succes!

Groet,
Ilan
Simpel.nl
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2
Badge +7
Hallo Shireen,

Welkom op onze community!
Wat vervelend dat je telefoon niet uit zichzelf verbinding maakt met een netwerk in het buitenland.

Je APN instelling is zo te lezen goed ingesteld.
Staat je netwerk selectie op handmatig? Zo ja, zou je kunnen kijken of het werkt wanneer je netwerk selectie op automatisch zet?
Ga op je iPhone naar 'Instellingen' > 'Mobiel netwerk' > 'Netwerkselectie' en schakel 'Automatisch' aan.

Hij zal nu automatisch een netwerk moeten selecteren.

Succes!

Groet,
Ilan
Simpel.nl
Ik heb dus hetzelfde. Alle instellingen staan goed. Ook automatisch staat aan. Mijn dochters hebben bij APN smartsites.t-mobile staan en daar werkt internet wel. Bij mij werkt ook dat niet
Reputatie 1
Badge +7
Ik heb dus hetzelfde. Alle instellingen staan goed. Ook automatisch staat aan. Mijn dochters hebben bij APN smartsites.t-mobile staan en daar werkt internet wel. Bij mij werkt ook dat niet

Hey! Op onze vakantiepagina hebben wij nog meer tips staan met betrekking tot gebruik van jouw abonnement in het buitenland.

Werkt het nog niet, kan je dan even persoonlijk contact met ons opnemen?

Reageer