Beantwoord

Kan niet bellen in het buitenland

  • 10 February 2023
  • 4 reacties
  • 329 Bekeken

Ik ben momenteel in Nieuw-Zeeland en het lukt mij  iet te bellen. Ik heb wel verbinding met het netwerk (verschillende geprobeerd) maar krijg telkens een stem die zegt dat ik niet kan bellen en contact op moet nemen met mijn provider. Ik heb alle stappen op deze site al doorlopen:

https://www.simpel.nl/buitenland#:~:text=Om%20te%20kunnen%20bellen%2C%20sms,in%20het%20buitenland'%20zijn%20ingeschakeld.

 

Niks helpt. Hoe kan ik dit oplossen?

icon

Beste antwoord door Charlie 10 February 2023, 09:34

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 3
Badge +8

Goedemorgen @Willemijnd,

 

Vervelend dat je problemen ervaart! 

 

Simpel heeft geen samenwerkingen met een provider in Nieuw-Zeeland, waardoor je inderdaad niet kunt uitbellen. Je zou enkel gebruik kunnen maken van de netwerken Spark New Zealand, Two Degrees en Vodafone. Hierbij kun je enkel gebeld worden, een SMS ontvangen. Met Spark New Zealand kun je 3G internet gebruiken en met Two Degrees zowel het 3G als 4G internet. Uitbellen zou dus niet gaan.

 

Indien je meer vragen hebt, raad ik je aan contact op te nemen met onze klantenservice. 

 

Groet, Charlie

Simpel

Reputatie 6

@Willemijnd 

Ik zou even een plaatselijke prepaid simkaart halen en/of wifi gebruiken. 

Hi bedankt voor de tips en jammer om te horen dat ik niet kan bellen in Nieuw-Zeeland. Hoe zit dat in Australie?

Reputatie 2
Badge +7

Hi @Willemijnd,

In Australië hebben wij wel een aantal netwerken waarbij je gebruik kan maken van alle diensten.
Op onze website vind je een lijst terug waarbij je alle werkende netwerken op een rij kan inzien. 

Let wel op! Jouw abonnement is buiten Europa niet geldig en worden er andere tarieven gehanteerd!
Al onze tarieven vind je ook terug op onze website. 

Groet, Noor
Simpel

Reageer