Beantwoord

Kan niet bellen vanuit het buitenland

  • 29 August 2019
  • 2 reacties
  • 1318 Bekeken

Hallo!
ik zit momenteel in het buitenland (Slovenië), internet werkt prima, kan alleen niet bellen.
Krijgt telkens de melding: The number you have dialed can not be reached due service restrictions.

Ik heb mijn plafond uitgezet / geprobeerd mobiel opnieuw op te starten, maar helpt helaas niets.
is hier een oplossing voor?

mvg,
Marc
icon

Beste antwoord door Sanne 3 September 2019, 11:47

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 3
Badge +7
Hi Marc, welkom op de community.

Vervelend dat het niet lukt om in Slovenië te bellen. Goed dat je al het een en ander gecontroleerd hebt.

We hebben in Slovenië een overeenkomst met enkele netwerken. Niet alle netwerken staan uitgaand bellen toe. Als je verbonden bent met SI.MOBIL of Telekom Slovenije kan je uitgaand bellen. De netwerken T-2 en Telemach d.o.o kan je wel over internetten en sms'en, maar niet over bellen.

Je kan via jouw telefoon handmatig verbinding maken met een ander netwerk. Waar precies verschilt natuurlijk per model telefoon. Onder instellingen vind je dit onder "netwerken" of "aanbieders".

Groet, Sanne
Reputatie 3
Badge +8

Hi beantwoorders!

 

Even een update vanuit Simpel. Tijdens de vakantieperiode hebben wij gemerkt dat er veel onduidelijk is over het gebruiken van het abonnement in het buitenland. Daarom hebben wij de meest gestelde vragen en voorkomende problemen opgesomd op deze pagina

 

Groet, Charlie

Simpel

Reageer