Beantwoord

Kosten India

  • 9 February 2024
  • 3 reacties
  • 195 Bekeken

Badge

Hallo ik zit in India op vliegtuigmodus op m’n telefoon.  Ik heb daarom nooit een appje ontvangen met welkom in India. Ik heb daarom mijn sms constant gebruikt. 
in de app staat dat ik geen extra kosten heb gemaakt. Hoe werkt dit?

icon

Beste antwoord door Snowboard 13 February 2024, 09:06

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 1
Badge +8

Hi @Maria Steensma 

 

Welkom op onze community! 

 

Wat vreemd dat je geen SMS hebt ontvangen! India valt onder zone 3 en hier worden dan ook andere tarieven gehanteerd.
Internet kost €5,- per MB, en bellen kost €2,29 per minuut. Vrij prijzig dus 😅  

Mocht je liever geen extra kosten willen maken dan is het raadzaam om een lokale prepaid simkaart aan te schaffen. We hebben geen bundels voor internet buiten zone 1.

Mocht je inhoudelijke vragen hebben over jouw verbruik, kan je het beste even contact opnemen.

 

Een fijne dag verder! 

 

Groet, Damien
Simpel

Reputatie 6

Hallo ik zit in India op vliegtuigmodus op m’n telefoon.  Ik heb daarom nooit een appje ontvangen met welkom in India. Ik heb daarom mijn sms constant gebruikt. 
in de app staat dat ik geen extra kosten heb gemaakt. Hoe werkt dit?

Hi @Maria Steensma 

Ik geloof dat @Damien je tekst niet helemaal goed heeft gelezen. Drukte op kantoor, bij klantenservice. Waar mensen werken kunnen fouten worden gemaakt.

 

*Je hebt vliegtuigstand ingeschakeld, dan is de simkaart van Simpel geblokkeerd en je ontvangt daarom geen welkomst sms in het buitenland. Dus niet een welkomst appje (nooit).

SMS, bellen, internet via de simkaart is onmogelijk. 

Ik vermoed dat je Wi-Fi hebt aangezet daarna en daarom ziet in de app dat er geen kosten zijn gemaakt . Elke vorm van gebruik van de Simpel simkaart levert buitenbundelkosten op in India.

Voor de rest klopt het wat @Damien schreef. Het beste is zoveel mogelijk Wi-Fi te gebruiken en/of een lokale simkaart. Wil je een lokale simkaart gebruiken dan zul je de vliegtuigstand uit moeten zetten. 

Reputatie 2
Badge +7

Hey @Snowboard, goed gezien! 😎

Als je vliegtuigmodus aan hebt staan dan kan de simkaart inderdaad geen verbinding maken tenzij je deze instelling uit zet. 

@Maria Steensma Mocht je toevallig een Plafond ingeschakeld hebben staan op jouw abonnement dan kan je sowieso geen extra kosten maken. 

Groet, Noor 
Simpel

Reageer