Beantwoord

Landnummers uitschakelen

  • 1 November 2021
  • 3 reacties
  • 85 Bekeken

Badge

Uitsluiten van landen, zou een keuze moeten worden.

Scheelt in ieder geval weer in Wangiri-fraude en zijn veelal landen waar ik / wij geen binding mee hebben.

Met oog op de privacywet zou dit soort uitsluitingen enorm kunnen helpen, en neemt heel veel irritatie  en (on)kosten weg van de / alle slachtoffers.

Landen kunnen naar eigen inzicht ook Facebook en dergelijke Communicatie uitschakelen bij gevaar.

Ik vind dit een groot en financieel gevaar voor de burgers / inwoners van Nederland.

Firma Simpel,
Het zou jullie sieren als jullie daar eens onderzoeken zou instellen.
Wordt je misschien daarna wel de grootste telecom provider,  WANT 

Dit wil iedereen graag opgelost zien.

 

icon

Beste antwoord door Ronny van Wijnen 2 November 2021, 14:58

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Badge +8

Goedemiddag @Ronny van Wijnen,

Wangiri-fraude is inderdaad een hinderlijk fenomeen.

Als provider blokkeren we telefoonnummers waarvan we weten dat het telefoonnummer betrokken is bij bijvoorbeeld Wangiri-fraude. Dit is in veel gevallen echter dweilen met de kraan open aangezien de personen die erachter zitten over tal van telefoonnummers beschikken waarmee ze uitbellen. In het geval van Wangiri-fraude maak je overigens pas kosten op het moment dat je besluit terug te bellen naar een dergelijk telefoonnummer. Ons advies is daarom om nooit naar telefoonnummers terug te bellen waar je de oorsprong niet van kent. Betreft het een buitenlands telefoonnummer, dan maak je sowieso kosten in verband met het bellen naar het buitenland.

Bij de klantenservice hebben we de mogelijkheid om het bellen naar alle buitenlandse telefoonnummers bij het abonnement uit te schakelen. Indien je dat wenst, kan je contact met ons opnemen.

Groetjes,

Phil

Badge

Hallo Phil,

u / jij hebt het waarschijnlijk over een totale uitschakeling naar het buitenland, terwijl ik zelf een selectie wil maken welke landen ik wil uitschakelen / uitzetten.

er zijn verschillende landen bekend die dit soort fratsen uithalen, dus die wil ik uitsluiten,

vriendelijke groet,
Ronny

 

Reputatie 4
Badge +8

Hallo Phil,

u / jij hebt het waarschijnlijk over een totale uitschakeling naar het buitenland, terwijl ik zelf een selectie wil maken welke landen ik wil uitschakelen / uitzetten.

er zijn verschillende landen bekend die dit soort fratsen uithalen, dus die wil ik uitsluiten,

vriendelijke groet,
Ronny

 

Dat klopt inderdaad, als provider kunnen wij niet instellen uit welke landen jij wel of geen oproepen mag ontvangen. Een uitkomst hierin kan het gebruik van een call blocker zijn. Er zijn tal van call blocker apps waarbij je bij sommige varianten kan instellen vanuit welke landen je wel en geen oproepen wilt ontvangen.

Reageer