Skip to main content
Antwoord

niet bellen en geen internet in frankrijk

• May 28, 2025
  • 2 reacties
  • 557 Bekeken

Ik kan providers handmatig opzoeken bij netwerkselectie maar krijg geen verbinding. 
Alleen 4 puntjes bovenin ….

Beste antwoord door Chantal L.S.

Goedemiddag ​@DDIRKK!

Om gebruik te kunnen maken van een buitenlands netwerk, moeten er instellingen correct staan ingesteld en het toestel moet met het juiste netwerk verbonden zijn. Er worden alleen bepaalde netwerken ondersteund en met sommige netwerken kan je weer niet bepaalde diensten gebruiken. Ik kan dan ook aanraden om te controleren of de roaming aanstaat in de toestelinstelingen, dat de instelling ‘Bellen, sms en internet in het buitenland’ aanstaat in het Simpel account en dat je toestel verbonden is met bijvoorbeeld het netwerk Orange F. 

Mocht je hierna nog steeds problemen ervaren, dan kan ik aanraden om contact met ons op te nemen, zodat een collega met je mee kan kijken in het systeem. 

Fijne dag verder gewenst!

Groet, Chantal

Simpel

2 reacties

Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 30, 2025

Goedemiddag ​@DDIRKK!

Om gebruik te kunnen maken van een buitenlands netwerk, moeten er instellingen correct staan ingesteld en het toestel moet met het juiste netwerk verbonden zijn. Er worden alleen bepaalde netwerken ondersteund en met sommige netwerken kan je weer niet bepaalde diensten gebruiken. Ik kan dan ook aanraden om te controleren of de roaming aanstaat in de toestelinstelingen, dat de instelling ‘Bellen, sms en internet in het buitenland’ aanstaat in het Simpel account en dat je toestel verbonden is met bijvoorbeeld het netwerk Orange F. 

Mocht je hierna nog steeds problemen ervaren, dan kan ik aanraden om contact met ons op te nemen, zodat een collega met je mee kan kijken in het systeem. 

Fijne dag verder gewenst!

Groet, Chantal

Simpel

Jouw probleem herken ik, de eerder gegeven oplossing is niet helemaal volledig. 

Vroeger werd het juiste netwerk automatisch geselecteerd. De laatste tijd gebeurt het geregeld dat het automatisch geselecteerde netwerk, om welke reden dan ook, geen toegang tot internet geeft. In dat geval selecteer je een ander netwerk, tot je een vindt dat wél werkt. Orange (werkte altijd) bijvoorbeeld gaf onlangs in Frankrijk geen toegang, Bouygues ook niet, maar SFR wel.

Gewoon blijven proberen, kortom. Succes!