Skip to main content
Beantwoord

niet bellen en geen internet in frankrijk

• May 28, 2025
  • 5 reacties
  • 611 Bekeken

Ik kan providers handmatig opzoeken bij netwerkselectie maar krijg geen verbinding. 
Alleen 4 puntjes bovenin ….

Beste antwoord door Chantal L.S.

Goedemiddag ​@DDIRKK!

Om gebruik te kunnen maken van een buitenlands netwerk, moeten er instellingen correct staan ingesteld en het toestel moet met het juiste netwerk verbonden zijn. Er worden alleen bepaalde netwerken ondersteund en met sommige netwerken kan je weer niet bepaalde diensten gebruiken. Ik kan dan ook aanraden om te controleren of de roaming aanstaat in de toestelinstelingen, dat de instelling ‘Bellen, sms en internet in het buitenland’ aanstaat in het Simpel account en dat je toestel verbonden is met bijvoorbeeld het netwerk Orange F. 

Mocht je hierna nog steeds problemen ervaren, dan kan ik aanraden om contact met ons op te nemen, zodat een collega met je mee kan kijken in het systeem. 

Fijne dag verder gewenst!

Groet, Chantal

Simpel

5 reacties

Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • Antwoord
  • May 30, 2025

Goedemiddag ​@DDIRKK!

Om gebruik te kunnen maken van een buitenlands netwerk, moeten er instellingen correct staan ingesteld en het toestel moet met het juiste netwerk verbonden zijn. Er worden alleen bepaalde netwerken ondersteund en met sommige netwerken kan je weer niet bepaalde diensten gebruiken. Ik kan dan ook aanraden om te controleren of de roaming aanstaat in de toestelinstelingen, dat de instelling ‘Bellen, sms en internet in het buitenland’ aanstaat in het Simpel account en dat je toestel verbonden is met bijvoorbeeld het netwerk Orange F. 

Mocht je hierna nog steeds problemen ervaren, dan kan ik aanraden om contact met ons op te nemen, zodat een collega met je mee kan kijken in het systeem. 

Fijne dag verder gewenst!

Groet, Chantal

Simpel

Jouw probleem herken ik, de eerder gegeven oplossing is niet helemaal volledig. 

Vroeger werd het juiste netwerk automatisch geselecteerd. De laatste tijd gebeurt het geregeld dat het automatisch geselecteerde netwerk, om welke reden dan ook, geen toegang tot internet geeft. In dat geval selecteer je een ander netwerk, tot je een vindt dat wél werkt. Orange (werkte altijd) bijvoorbeeld gaf onlangs in Frankrijk geen toegang, Bouygues ook niet, maar SFR wel.

Gewoon blijven proberen, kortom. Succes!

• Lezer
  • December 10, 2025

Graag wil ik hierop reageren.

Zowel mijn man als ik hebben beiden een abonnement bij Simpel, ik heb alleen veel meer Gb dan mijn man. Omdat onze autonavigatie sterk verouderd is gebruiken we hiervoor in Frankrijk mijn mobiel.

Helaas blijken we al vanaf Noord-Frankrijk geen mobiele data te kunnen ontvangen met mijn mobiel. Ook ter plaatse in Frankrijk ontvang ik helemaal niets. Mijn man heeft wel ontvangst. Alle instellingen zijn al meer dan eens gecontroleerd zowel op Simpel (buitenland staan aan) als mijn mobiel, mobiel uitgezet ….. niets helpt. De ‘oplossing’ van Simpel om het netwerk Orange te kiezen lukt niet omdat handmatig niet gekozen kan worden voor een provider. Ditzelfde gebeurde vorig jaar ook al met mijn Simpel abonnement maar toen had ik een oudere mobiel. Nu met de iPhone 16 Pro gebeurt dit weer! En oh ja, mijn plafond heb ik eruit gehaald dus dat kan ook niet de stoorzender zijn. Ik overweeg nu mijn abonnement bij Simpel op te zeggen want ik ben hier klaar mee.

Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • December 11, 2025

Beste ​@wilz , 

Bedankt dat je dit zo uitgebreid hebt gedeeld. Ik begrijp heel goed dat het frustrerend is dat je in Frankrijk geen mobiele data kunt gebruiken, zeker omdat je man met zijn Simpel‑abonnement wél bereik heeft en je dit probleem al eerder hebt ervaren.

Omdat je instellingen en plafond al gecontroleerd zijn, lijkt het erop dat het probleem niet aan je bundel ligt maar mogelijk aan de netwerkselectie of toestelinstellingen. Bij sommige toestellen kan het voorkomen dat handmatig een netwerk kiezen (zoals Orange) niet lukt. In dat geval zou je kunnen proberen:

Je toestel volledig opnieuw op te starten en de simkaart er kort uit te halen en weer te plaatsen.

In de instellingen onder Mobiel netwerk → Netwerkselectie kiezen voor automatisch in plaats van handmatig.

Controleren of roaming echt actief staat en of er geen beperkingen zijn ingesteld bij Mobiele data‑opties.

Mocht dit allemaal niet werken, dan is het altijd beter om persoonlijk contact met ons op te nemen. Zo kunnen we gericht meekijken naar je abonnement en toestel en samen een oplossing vinden.

Bedankt voor je medewerking en een fijne avond toegewenst!

Groet,

Raveena 

Simpel

• Lezer
  • December 12, 2025

Hallo Raveena,

Ik heb geen simkaart meer, dus dat is geen optie.

Alle instellingen zijn exact hetzelfde als die van mijn partner, roaming staat echt aan, geen beperkingen bij mobiele data-opties….. Helaas kan ik het nu niet meer uittesten omdat ik inmiddels weer in NL ben.

Een volgende keer zal ik jullie bellen...oh nee, dat kan dan ook niet tenzij het mij heel veel gaat kosten.