Skip to main content
Antwoord

niet werkende sim

• June 4, 2025
  • 1 reactie
  • 52 Bekeken

ik zit nu een paar dagen in Griekenland waar mijn mobiel een E aangeeft ipv 4G/5G. Nou wou ik bellen met de klantenservice om mijn sim bijvoorbeeld te laten resetten maar nu kan ik niet bellen door de niet werkende sim…

Mijn vraag is dus:
Hoe kan ik mijn sim laten resetten als ik niet kan bellen met de klantenservice?

Beste antwoord door Chantal L.S.

Hi ​@julia_poorts en hopelijk heb je een leuke tijd in Griekenland!

Klopt het dat je geen bereik hebt in het buitenland en dat je daarom de simkaart wilt resetten? Een andere oplossing is namelijk:

- Controleer of de roaming aanstaat in je toestelinstellingen.

- Controleer of de instelling ‘Bellen, sms en internet in het buitenland’ op actief staat in het Simpel account onder het tabblad Sim & Instellingen.

- En het allerbelangrijkste: controleer of je toestel verbonden is met het juiste netwerk. Wij ondersteunen verschillende netwerken en bij sommige netwerken kan je weer niet gebruik maken van alle diensten.

Ik kan aanraden om onze netwerkenlijst te openen en de netwerken die bij Griekenland staan, te proberen. Ook kan het zijn, dat je de netwerkmodus op 4G moet zetten bijvoorbeeld. 

Via het forum kunnen wij niet meekijken in het systeem en mocht het niet lukken, dan kan ik aanraden om contact op te nemen via Whatsapp, Facebook of X. 

Fijne tijd daar gewenst!

Groet, Chantal
Simpel

1 reactie

Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 5, 2025

Hi ​@julia_poorts en hopelijk heb je een leuke tijd in Griekenland!

Klopt het dat je geen bereik hebt in het buitenland en dat je daarom de simkaart wilt resetten? Een andere oplossing is namelijk:

- Controleer of de roaming aanstaat in je toestelinstellingen.

- Controleer of de instelling ‘Bellen, sms en internet in het buitenland’ op actief staat in het Simpel account onder het tabblad Sim & Instellingen.

- En het allerbelangrijkste: controleer of je toestel verbonden is met het juiste netwerk. Wij ondersteunen verschillende netwerken en bij sommige netwerken kan je weer niet gebruik maken van alle diensten.

Ik kan aanraden om onze netwerkenlijst te openen en de netwerken die bij Griekenland staan, te proberen. Ook kan het zijn, dat je de netwerkmodus op 4G moet zetten bijvoorbeeld. 

Via het forum kunnen wij niet meekijken in het systeem en mocht het niet lukken, dan kan ik aanraden om contact op te nemen via Whatsapp, Facebook of X. 

Fijne tijd daar gewenst!

Groet, Chantal
Simpel