Beantwoord

nieuwe simkaart Nieuw Zeeland

  • 17 August 2023
  • 3 reacties
  • 199 Bekeken

Hoi,

Ik ga een halfjaar naar Nieuw Zeeland. Mijn eigen Sim kaart gebruiken is daar duur. Dus een nieuwe is handig. Toch wil ik eigenlijk mijn eigen nummer behouden, en hoe doe ik dit handig zon nieuw abbonoment afsluiten voor nieuwZeeland?

icon

Beste antwoord door JasperDL 18 August 2023, 16:16

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2
Badge +4

Hoi @Sanna van der Putte,

Wat leuk dat je naar NZ gaat!

Zolang je abonnement bij Simpel nog loopt, behoudt je natuurlijk je eigen nummer.

Het is inderdaad aan te raden om een lokale simkaart aan te schaffen. Informatie daar over heb ik niet voor je, dat zou je even bij de locals na moeten gaan. 

Een heel mooie reis gewenst!

Met vriendelijke groet,

Jasper

Simpel

Ik woon in Australie maar wil mijn nummer behouden. Ik wil overstappen van een andere provider naar Simpel met nummerbehoud dus. Sturen jullie de simkaart op naar Australie als ik overstap?

Reputatie 1
Badge +8

Hi @Karin Dautsje 

Goed dat je het even navraagt!

We kunnen helaas alleen simkaarten versturen binnen Nederland, en niet naar het buitenland. Jouw simkaart moet ook in Nederland worden geactiveerd/ in Nederland in een telefoon zitten op moment van overstap. Na dat er verbinding is geweest met het Nederlandse netwerk, kan je de simkaart meenemen naar het buitenland. 

Jouw bundel is in Australië niet geldig. Australië valt onder zone 2 en hier worden dan ook andere tarieven gehanteerd.
Internet kost €5,- per MB, en bellen kost € 1,27 per minuut. Vrij prijzig dus 😅  
Mocht je liever geen extra kosten willen maken dan is het raadzaam om een lokale simkaart aan te schaffen. We hebben geen bundels voor internet buiten zone 1.


Hopelijk heeft dit wat duidelijkheid geschept :)

 

Groet, Damien
Simpel

Reageer