Beantwoord

sms in buitenland ontvangen zonder internet

  • 5 February 2024
  • 2 reacties
  • 199 Bekeken

Weten jullie toevallig of het mogelijk is sms-jes te ontvangen zonder internet in te schakelen? Heb mijn telefoon op vliegtuigmodus maar je moet tegenwoordig je verifiëren door in code in te voeren die je via een sms-je of anderszins krijgt bij medische dossiers, banken en andere instanties. Tot afgelopen week ging dit goed. Ik schakelde vliegtuigmodus uit tot contact werd gemaakt met buitenlandse provider, kreeg sms-je en schakelde vliegtuigmodus weer in. Maar nu wordt er geen contact meer gemaakt met buitenlandse provider// Volgens Simpel website heb ik mijln plafond nog niet bereikt??

icon

Beste antwoord door Snowboard 5 February 2024, 20:24

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 1
Badge +8

Hi @Hermafitz 

 

Welkom op onze community! 

 

Het is niet nodig om internet aan te zetten om SMS te kunnen binnenkrijgen. Wel moet je verbonden zijn met een geschikt netwerk. Je kan hier zien met welke netwerken we in ieder land samenwerken. 

Je kan hier jouw telefoon opzoeken, en dan de volgen bij: Buitenland > Bellen, sms en internet. Zo kan je handmatig een netwerk selecteren.

Laat je even weten of het gelukt is?

 

Een fijne dag verder! 

 

Groet, Damien
Simpel

Reputatie 6

. Ik schakelde vliegtuigmodus uit tot contact werd gemaakt met buitenlandse provider, kreeg sms-je en schakelde vliegtuigmodus weer in. Maar nu wordt er geen contact meer gemaakt met buitenlandse provider//

Hi @Hermafitz 

Om verbinding te krijgen met het buitenlandse netwerk moet je de vliegtuigstand uitzetten. Anders is de simkaart geblokkeerd voor alle diensten.

En voor de rest zou ik behalve wat @Damien schreef ook even deze tips lezen.

Reageer