Hi @JMMBG!
Als je een Simpel abonnement hebt en je bent in het buitenland (zone 1 op onze tarievenlijst), dan hoor je net zoals in Nederland, kosteloos gebruik te kunnen maken van je bundels. Dit betekent dat je ook kan bellen vanuit Frankrijk, want Frankrijk valt onder zone 1.
Vaak krijg je deze foutmelding te zien, als de roaming uitstaat in het toestel en/of in het Simpel account of het toestel is verbonden met een verkeerd netwerk. In Frankrijk ondersteunen wij de volgende netwerken:
- Orange
- Bouygues
- SFR
Ben je nog in het buitenland en kan je nog steeds niet bellen, ondanks dat alle instellingen correct staan ingesteld? Dan kan ik aanraden om opnieuw contact met ons op te nemen.
Fijn weekend alvast gewenst!
Groet, Chantal
Simpel
Dank je Chantal. Ik heb het even uitgeprobeerd. Roaming stond aan maar het netwerk heb ik nu op Orange F gezet. En het werkt. Ik vond het antwoord van de Simpel medewerkster al een beetje vreemd want eerder had ik nooit last in het buitenland. Maar god, fijn dat je gereageerd hebt op mijn vraag/antwoord. Ik zal de info opslaan. Nogmaals dank.
Dat is mooi nieuws om te lezen! @JMMBG gelukkig ben je weer bereikbaar (zonder Whatsapp nodig te hebben) en dan wens ik je nog een fijne tijd toe in het buitenland 🙂
Groet, Chantal
Simpel
Ik moet in mijn samsung dus niet free in frankrijk gebruiken maar orange of sfr. Hoe verander ik dat?
Hij @Christina Dons
Beste Christina.
Om het juiste netwerk vast te zetten neem je de stappen door in onderstaande link.
https://www.simpel.nl/klantenservice/vakantie
Zo verander je van netwerk op een Android telefoon:
- Open het instellingenmenu
- Ga naar ‘Verbindingen’.
- Druk op ‘Mobiele netwerken’.
- Ga naar ‘Netwerkoperators’.
- Schuif de slider naast ‘Automatisch selecteren’ naar links.
- Druk op ‘OK’.
- Je Android telefoon zoekt nu beschikbare netwerken om handmatig verbinding mee te maken.
- Kies een ander netwerk dan het netwerk waarmee je nu bent verbonden.
Ik zou wel even daarna de telefoon opnieuw opstarten.