Goedemorgen @hub.
Dat is een zeer goede vraag die je stelt!
Als provider beschikken we niet over een dergelijke code. Onderzoek en navraag heeft mij geleerd dat dit een standaard instelling vanuit Huawei schijnt te zijn die alleen zij aan kunnen passen. Ik raad je daarom aan om contact met Huawei op te nemen.
Groetjes,
Phil
Hallo Phil, dan ga ik dat nogmaals een laatste keer doen, zij zijn juist degene die me naar de provider gestuurd hebben met dit.
Bedankt !
gr, Hub
Hallo Phil,
Schiet mij maar lek en bij deze het antwoord van Hawei:
Dyana (Huawei)
Apr 5, 11:35 CEST
Beste Hub,
Bedankt voor het contact opnemen met Huawei.
Mijn naam is Dyana en ik help u graag verder.
Uit uw bericht maak ik op dat u instellingen wilt wijzigen in de international roaming en dit lukt. Ik begrijp dat dit zeer vervelend is.
Ik heb dit voor u nagekeken en wij kunnen hier geen wijzigingen aanbrengen. Hiervoor dient u echter nogmaals contact op te nemen met uw provider.Ik begrijp dat het zeer vervelend is om nogmaals contact op te zoeken maar de oplossing ligt in dit geval bij de provider en helaas niet bij ons.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wens u veel succes.
Mocht u nog vragen hebben twijfelt u dan niet om contact met ons op te nemen. Dit kan per email of op het telefoonnummer 08009188.
Nogmaals bedankt voor het contact opnemen met Huawei.
Met vriendelijke groet,
Dyana Huawei Customer Care Specialist
Hai @Hub ,
Is het mogelijk dat je op je Mijn Simpel pagina ‘Gebruik in het buitenland’ uit hebt staan? Misschien dat roaming daarom niet aangezet kan worden in je toestel? Hier hebben we ook een aantal tips met betrekking tot je toestel en buitenland instellingen, als dit niet lukt moeten we even onderzoeken wat er mis gaat, dat kan via onze klantenservice.
Succes! Ik hoop dat het lukt zo.
Groetjes, Alexandra
Hoi Alexandra,
Gebruik in het buitenland staat aan, deze optie en jullie abonnement voor €10 per maand is waarom ik jullie gekozen heb. Vind het raar dat mijn telefoon om een wachtwoord vraagt dat IK er niet ingezet heb !? Met mijn oude toestel LG K8 had ik dit niet, ik heb jullie abonnement op die telefoon als eerste gebruikt en nu heb ik sinds een maandje een Huawei P30 lite. De telefoon resetten heeft ook niet gewerkt hij vraagt om een wachtwoord, ik heb maar een wachtwoord en dat is voor m'n simkaart vergrendeling... dus schiet mij maar lek want ik weet het niet meer, Huawei stuurt me naar Simpel en Simpel stuurt me naar Huawei die op hun beurt me weer terugsturen naar Simpel :(
groetjes, Hub
Hoi @Hub,
Ik begrijp dat je hiermee niets opschiet natuurlijk.
Echter hebben de providers in Nederland geen restrictie in vorm van een wachtwoord wat dient te worden ingevoerd voor het wijzigen van een instelling op toestelniveau. Na flink wat speurwerk op internet, zie ik wel dat dit probleem op forums van meerdere providers is aangekaart. Het gaat dan óf om een Huawei óf een OnePlus toestel waarin de betreffende instelling niet is aan te passen zonder het gevraagde wachtwoord in te voeren. Ook in een gelijke situatie werd er vanuit de helpdesk van Huawei aangegeven dat dit wachtwoord bij de service provider ligt, maar je verwacht het misschien al dat dit tevens niet het geval was.
De oplossing was toen namelijk ook geboden nadat de provider zelf contact had met Huawei, ik citeer de betreffende Huawei-user in dit geval:
“Het bleek dus geen netwerk issue te zijn, maar iets wat Huawei zelf instelt. Inmiddels is het door tussenkomst van de technicus die contact heeft opgenomen met Huawei, door Huawei zelf uitgeschakeld. Hiervoor moest de technicus mijn i-mei nummer aan hen doorgeven, en toen konden ze het dus uitschakelen. Waarschijnlijk zullen ze in de toekomst deze default instelling, default uitschakelen voor de Nederlandse markt.
Ik heb er trouwens niet echt problemen door ondervonden, toen de blokkering was ingeschakeld. Ik heb iig vanuit NL naar een Frans nummer kunnen bellen. Wel heb ik nu 3x gehad dat als ik in Frankrijk gebeld werd door NL vriend die ook in Frankrijk was, ik niks hoorde toen ik opnam. Als ik vervolgens terugbelde, had ik wel verbinding. Geen idee of dat ermee te maken heeft, zou erg vreemd zijn, maar je weet het nooit.. . Ben benieuwd of het nu nog voorkomt nu de blokkering is uitgeschakeld. Laat het over een tijdje weten..”
Wanneer je het stukje schuingedrukt opzoekt op Google, kan je de betreffende forum terugvinden. Men geeft daarnaast ook aan dat deze blokkade helemaal niks doet voor EU markt gebruikers (simpelweg een design in het toestel, voor andere markten bestemd). Conclusie luidt dus dat je op basis van deze instelling geen problemen zou moeten ondervinden voor het bellen in het buitenland.
Groetjes,
Houssam