Skip to main content

ben in Oostenrijk en kan niet bellen of internetten 

Hi @Jo V Rengs

Vervelend dat je problemen ervaart met het bellen en internetten in Oostenrijk. 

Als je over de grens bent en je toestel maakt geen verbinding met het netwerk, dan moet je het toestel even opnieuw opstarten zodat je toestel zich opnieuw aanmeldt op het netwerk. Het is ook belangrijk dat je de roaming aan hebt staan. Als deze optie uitstaat, dan kan je niet bellen, internetten en sms’en. Deze optie moet je via de instellingen van je toestel inschakelen. 

Als dat niet helpt kan je een ander netwerk selecteren. Dit doe je door de instelling ‘netwerkselectie’ van ‘automatisch’ naar ‘handmatig’ te wijzigen in je telefoon. Vervolgens kun je verbinding maken met een ander netwerk. Kijk op de netwerklijst welke netwerken beschikbaar zijn.

Voor meer informatie over het gebruik in het buitenland, verwijs ik je graag door naar deze pagina

Laat je even weten of het is gelukt? 

Mocht je na het opvolgen van de bovenstaande stappen toch nog problemen ondervinden, dan raad ik je aan om contact met ons op te nemen. 

In ieder geval een hele fijne vakantie toegewenst! 

Groet, 

Lisa


Reageer