Wat MOET er persé aangezet worden in het buitenland

  • 9 March 2023
  • 4 reacties
  • 205 Bekeken

Badge

Hallo Mensen

Normaal gebruik ik m'n Mobiel uitsluitend thuis en word ik verbonden met het Internet met WiFi.

Ik heb dan ook het goedkoopste abonnement van € 2,50 + Onbeperkt bellen.

Nu ga ik eerstdaags dus naar m'n dochter in Zwitserland (ook Zone 1)

Maar wat moet ik persé aanzetten in de afstellingen van m'n Mobiel wil ik bellen en gebeld worden aldaar, want daar kan ik geen gebruik maken van WiFi? 

 

 

JasonTM 1 jaar geleden

Hoi @Jan Filarski, sorry voor de late reactie, jouw topic was in de spambox geplaatst wegens het tonen van jouw 06-nummer. Kun jij hier nog hulp bij gebruiken of is jouw vraag al beantwoord inmiddels?

Bekijk origineel

4 reacties

Badge

Hoi @Jan Filarski, sorry voor de late reactie, jouw topic was in de spambox geplaatst wegens het tonen van jouw 06-nummer. Kun jij hier nog hulp bij gebruiken of is jouw vraag al beantwoord inmiddels?

Badge

Hallo JasonTM

Nee, mijn vraag is nog steeds niet bantwoord. 

Ik hoop dat ik snel hierover uitsluitsel krijg, want morgenochtend gaat mijn vliegtuig al naar Zwitserland.

Normaal (dus thuis) maak ik uitsluitend gebruik van Wifi , morgen echter zet ik mijn Mobiele gegevens knop op “AAN

De vraag is dus: Is dát voldoende om volledig contact te hebben, of moet er nog meer aangezet worden, zoals bijv. “Data Roaming” ? 

Ik heb gehoord dat juist "Data Roaming”  erg veel van je "Te goed” eist.

Wel heb ik intussen een MB-aanvuller van 3000MB geinstalleerd 

Reputatie 6

Met alle respect @Jan Filarski waarom reageer je zo laat vlak voor je reis naar je dochter in Zwitserland? 

Reputatie 2
Badge +7

Hey @Jan Filarski 

Ik hoop dat je inmiddels veilig bent aangekomen bij je dochter!

Vroeger was het zo dat Data roaming kosten met zich mee bracht, maar sinds de Telekomafspraken met de EU (+ sommige landen zoals Zwitserland en UK) is je bundel daar gewoon geldig zoals dit in Nederland ook werkt. Om verbinding te kunnen maken zal je Data roaming moeten inschakelen. Zo te lezen weet je dit te vinden in je toestel, eenmaal ingeschakeld, moet het helemaal goedkomen met je verbinding.

Fijne trip gewenst ;)

Groetjes,

Janine

Simpel

Reageer