Beantwoord

Zuid- Amerika

  • 31 January 2024
  • 3 reacties
  • 187 Bekeken

Badge

Goedemiddag,

Ik zit in t Caribisch gebied (Suriname om exact te zijn/ Zuid Amerika. 1. Ik heb 25.000 mb gekocht voor €25, hier. 2. Ik vraag me af: wanneer is dat op? 3. Ik lees dat ik op bijna 15.000 ben (13.zoveel) en nog 0 dagen heb. Ik snap t even niet. Staat simpel nu uit? Of draait t gewoon door. Die Surinaamse meneer had "alles uitgezet" van simpel. Maar ik luister veel muziek en de mensen zeggen dat 25000 mb hier in een paar dagen op is. Ik heb erg veel vragen. Wil niet verrast worden met een Rekening in Nederland. Moet alles tussendoor uit? (Wifi, bluetooth, batterijb esparing aan, e.a.) functies om mbs en geld te besparen. Ik heb een kaartje uit Suri nu in mn telefoon, maar tzelfde nummer. Ik wil niet voor kosten komen. Wat nu? R.opm. tenslotte zei hij gebruik alleen whatsapp niet gewoon bellen of smsen. Maar hoe zit t met muziek, Outlook e.d. 'Vreet dat geen energie'? Grtsj.

icon

Beste antwoord door Snowboard 1 February 2024, 16:58

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2
Badge +7

Hallo @Chellie2, super leuk om te lezen dat je in Suriname bent!

Helaas kan ik je niet informeren hoelang je ongeveer kan doen met de bundel die je hebt aangeschaft. Dit hangt namelijk af hoe je de lokale simkaart in gebruik zal nemen. Maar luister je vaak muziek? Dan kan je inderdaad sneller door jouw bundel heen gaan dan wanneer je het alleen voor het opzoeken van bijvoorbeeld leuke hotspots gebruikt op het internet.  Jouw simkaart kan verder geen verbruik registreren als je de simkaart niet in jouw toestel hebt zitten. Wil je geen kosten maken? Dan is het dus belangrijk dat je of jouw roaming uit hebt geschakeld als je de simkaart van ons in jouw toestel hebt zitten nog en of je kan de simkaart het beste er helemaal uit halen. Heb je toevallig een Plafond ingesteld op jouw abonnement? Dan worden extra kosten sowieso geblokkeerd!

 

Geniet van je tijd in Suriname! 🌞

Ik wens je een fijne dag. 

Groetjes, Noor 
Simpel

Badge

Hoi Noor,

Wat fijn een snelle reactie.

Die meneer had het voor me geregeld. Dus ik denk dat roaming uit is.

Er zit een andere sim in. Maar mn eigen sim ook (ik dacht dat ik een dubbele sim heb.

Ik heb geen idee hoeveel mb ik er nog op heb en weet ook niet waar ik dat kan lezen.

Plafond had ik bij een collega van u ingesteld maar ik ga t toch weer controleren.

Moet je een app van 'telesur' installeren om al die 'metingen' die ik vroeg te controleren? Op de simpel app stond bijna 15.000 en nog '0' dagen. Erg vreemd.

In Nederland kijk ik er zelf bijna nooit op, verbruik nooit teveel (ook niet met landkaarten) Maar luister wel veel muziek tegenwoordig. 

Dus ik ga t weer even na. Hoop niet dat ik in Nederland ineens met een enorme rekening komte staan. Waar ik soms ook van in de war raak is: vind ik 'dingen' nou op de website bv van simpel, IN mijn telefoon (dus meer technisch bij instellingen) of op de app van simpel. Bv de vragen over mn abonnement hier moet ik daarvoor een app downloaden of zou het instellingen staan hoeveel ik al verbruikt heb (het zijn Beginners vragen en t is vaak logisch maar raak toch af en toe in de war). Grtz.r Oja en kan je in t vliegtuig appen of moet je dan "zee- bedrag" betalen?!

Reputatie 6

Hi @Chellie2 / Hi Rachel. 😉

Ik zou om te beginnen (vliegtuig) je telefoon op Vliegtuigstand zetten of helemaal uit omdat dat verbruik zone 4 is. Inderdaad satelliet (of maritiem.)

Start daar alvast maar mee. En in Suriname waar mogelijk wifi gebruiken.

Ik hou het voor nu zoveel mogelijk eenvoudig.

Reageer