Afgelopen maand moest ik een 0800 nummer bellen van de overheid. Een oplichter heeft het 0900 nummer met dezelfde cijfers erachter geclaimd. Ik ben van mening dat ik heb opgehangen tijdens de tariefsmelding maar moet toch 6 cent betalen.
Op deze manier kan ik ook allemaal 0900 nummers registreren die lijken op 0800 nummers, gewoon 1 euro per gesprek. Je loopt binnen met providers als Simpel die gewoon kosten in rekening brengen.
Ik bel bij geluidsoverlast niet eens de Politie omdat ik dit te duur vind voor 2 cent per minuut. Volgens de factuur moest ik 6 cent betalen voor 6 seconden.
Op de site van Consuwijzer staat:
Informatienummers beginnen met 0900, 0906, 0909 en 18. U betaalt hier extra kosten voor, maar alleen als u hierover goed bent geïnformeerd.
Consuwijzer.nl
Ik begrijp hieruit dat bij de tariefsmelding geen servicekosten in rekening mag worden gebracht. Simpel zegt dat ik verbinding heb gemaakt met het 0900 nummer, ik ben van mening van niet. Kan Simpel mij laten zien dat ik de tariefsmelding heb gehoord zonder te hebben opgehangen?
Verder wil ik graag weten of ik, wanneer ik 0900 nummers blokkeer, ik wel 0900-nummers kan bellen die lokaal tarief zijn. Kan ik dan 0900-8844 bellen? En hoe zit het met 0900-0904 van de Brandweer?
In de discussie met de support kom ik helaas geen steek verder. Hopelijk kunnen de Forum moderators wel duidelijkheid geven en het probleem voor de toekomst oplossen. Bij deze wil ik melden dat ik protest aanteken tegen de incasso die is uitgevoerd.