Beantwoord

50 euro kwijt aan internet kosten die ik niet heb verbruikt

  • 11 May 2023
  • 2 reacties
  • 230 Bekeken

Hallo Simpel,

 

Ik heb op 07-05-2023 binnen een uur, 50 euro aan internet kosten gekregen die ik zelf niet heb verbruikt. Want ik gebruikte op dat moment gewoon mijn wifi thuis. Bovendien blijf ik elke maand onder mijn plafont. dus dit kan niet kloppen! Nu zit ik boven mijn plafond en zou extra kosten moeten moeten uitrekken dit vind ik onrechtvaardig. Ik hoop dat ik mijn geld terug krijg en dit mijn probleem snel word opgelost.

Met vriendelijke Groet,

Thijs van Dijk

 

icon

Beste antwoord door Janine 16 May 2023, 14:11

Bekijk origineel

2 reacties

Hoi,

 

Mijn dochter heeft dit ook op 7 mei  jl. gehad. Ze had 5 mei extra mb's gekocht. En op de specificatie zien wij ook op 7 mei vele gebruikte mb's (ruim 16 euro) terwijl ze toen al op bed lag en thuis idd ook op de wifi is.

Reputatie 2
Badge +7

Hey @Thijs van Dijk en @Cécile Oldenburger,

Welkom op onze Community!

Vervelend dat jullie beiden te maken gehad hebben met onverwachte internetkosten. Vanwege privacy regelingen is het voor ons niet mogelijk om exact in te zien waar je MB's aan verbruikt zijn. Wij mogen enkel bijhouden op welke momenten je verbruik begint en stopt en hoeveel daarbij verbruikt wordt. Ik raad je aan om de instellingen van je telefoon te controleren. Wellicht dat je daar terug kan zien welke app(s) er qua verbruik uitspringt. Je kan ook apps zoals datatracker/datamanager downloaden om hier meer zicht in te krijgen. Je kan ook nakijken of wifi-assistentie/snelle netwerkwissel aanstaat op je toestel. Als dit het geval is, kan er stiekem gebruik worden gemaakt van je mobiele data wanneer je wifi verbinding zwak is. Overigens is het altijd mogelijk dat er een datasessie wordt opgestart indien je toestel aan staat. Er lopen allerlei processen op de achtergrond waar ook dataverbruik bij komt kijken. Hier hoef je niet per se iets voor te doen op het toestel. 

Jij @Thijs van Dijk noemt een Plafond, met Plafond is het niet mogelijk kosten te maken boven het ingestelde limiet, misschien dat je het Plafond verward met iets anders óf dat deze uitgeschakeld is eerder. Een Plafond stel je in via Mijn Simpel onder het kopje Plafond of via het overzicht. 

Ik begrijp dat het voor beiden voelt alsof het internet zomaar verdwenen is, toch is het internet daadwerkelijk verbruikt, bewust of onbewust. Misschien dat de volgende pagina ook nog wat handige tips bevat voor jullie om de oorzaak te vinden.

Mochten jullie toch het een en ander willen bespreken met een collega over het verbruik, deins niet terug om contact op te nemen ;)

Fijne dag!

Groetjes,

Janine

Simpel

Reageer