Beste mensen van Simpel,
Na jarenlang een trouwe klant te zijn geweest met twee abonnementen, besloot ik dat het tijd was voor iets nieuws. Een andere provider bood een deal die zelfs mijn oma van 100 jaar niet zou weigeren. Netjes alles geregeld: nieuwe abonnementen geactiveerd, Simpel-abonnementen opgezegd, bevestigingen ontvangen en toen elk nummer overging, dacht ik: "Top, alles gaat volgens plan."
Maar nee hoor, tot mijn grote verbazing dook er een factuur op in mijn Simpel-account. En alsof dat nog niet gek genoeg was, werd die doodleuk afgeschreven. Huh? Ik dacht dat we uit elkaar waren? Ik had de betaling laten storneren (want logisch) en netjes de klantenservice geïnformeerd, inclusief het bewuste factuurnummer, zodat zij intern konden uitzoeken hoe dit mis kon gaan.
En wat doet Simpel? Niks, tenzij ik al mijn persoonlijke gegevens overhandig alsof ik me aanmeld voor een geheime missie bij de CIA. Kom op zeg, ik vroeg niet om een essay of een levensloopanalyse, ik meldde alleen maar dat er iets misging. Maar goed, na eindeloos berichtjes heen en weer sturen kreeg ik per mail een "verrassende" reactie: een melding dat mijn betaling mislukt was. Ehhh... ja, duh? Wat had je anders verwacht na die stornering?
Wat me echter écht verbaasde, is hoe makkelijk Simpel mij als klant de schuld geeft, terwijl ze zelf een grote vinger in deze onnodige chaos hebben. Slechte zaak, Simpel. Heel slecht.
Maar goed, nu wacht ik rustig af wat jullie gaan doen. Oh, en over dat andere bedrag dat ik nog van jullie tegoed heb? Misschien moet ik dat ook maar "storneren voor onderzoek". Dan maken we het wel even handmatig recht zodra jullie eindelijk dit circus hebben opgelost.
Kortom, los het probleem gewoon op. Ik heb nog geld van jullie tegoed, en nee, ik ben niet van plan om die ene factuur te betalen totdat dit netjes rechtgezet is.
Met een zeer teleurgestelde, maar toch goedbedoelde groet,
Een voormalig klant die op dit moment heel blij is dat-ie is overgestapt.