Beantwoord

Abonnement voortijdig opzeggen

  • 31 October 2020
  • 31 reacties
  • 15074 Bekeken

Ik heb een abonnement afgesloten en de voorwaarden niet goed gelezen, blijkbaar kun je een abonnement bij simpel niet voortijdig opzeggen/afkopen. Natuurlijk prut service want ik wil best het contract afkopen om hier van af te komen en mijn nummer over te zetten naar een andere provider.

De reden die op de website staat is dat het kosten met zich mee brengt. Graag wil ik wat coulance en het contract opzeggen en mijn nummer meenemen. De kosten die simpel straks moet gaan maken met het versturen van emails en brieven op mijn storneringen gaan namelijk hoger worden dan eenmalig mijn contract vrij te geven. Het gaat om een contract van 2,50 dus totale contract waarde van 60 euro, twee brieven versturen en de kosten zijn al hoger.

Er moet vast een deal gemaakt kunnen worden.

icon

Beste antwoord door Anonymous 2 November 2020, 13:43

Bekijk origineel

31 reacties

Reputatie 2
Badge +7

Hey @Ton Munnik 

Ontzettend logische reactie!

Ik begrijp volledig wat je bedoeld, echter is dat enkel van kracht als het zomaar om een tariefophoging zou gaan. In dit geval gaat het om een inflatiecorrectie, dit wordt achteraf toegepast. Wij kunnen en mogen natuurlijk niet zomaar op elke klant inflatie toepassen wanneer een klant niet voldoet aan regels welke wij moeten hanteren als provider:

  • Je moet als klant minimaal drie maanden actietarief betaald hebben, wel zo eerlijk!
  • Je moet akkoord zijn gegaan met de Algemene voorwaarden bij contractvernieuwing of een nieuw contract ná 6 januari 2022 (Met oude voorwaarden van kracht gelden de voorwaarden niet voor jou)

Kortom, je betaald eerst het actietarief, voordat je inflatiekosten betaald. Daarom bieden we het nu aan voor een actieprijs m.u.v. inflatiecorrectie, als aangegeven in onze marketing. :)

Fijne dag!

Groetjes,

Janine

Simpel

Reputatie 6

Als je nu een abonnement afsluit betaal je dus toch 10 euro en geen 10,86 als nieuwe abonnees ook die verhoging zouden betalen zou ik geen probleem hebben. 

Het punt is dat elke provider nieuwe klanten probeert aan te trekken tegen een aantrekkelijke prijs. Meerprijs zit meestal in de geboden service. Dat zie je ook terug bij T-mobile. Vindt dat nog altijd beter qua naam klinken dan Odido. 

De kleine lettertjes kom je bij elke provider tegen. 

@Noor ik denk dat iedereen, dus ik ook, je uitleg wel snapt maar ik denk dat het goed zou zijn om bij de advertentie te schrijven om de kleine lettertjes te lezen. Probleem is denk ik.: genoemde prijzen gelden bij tweejarige abonnementen zoals in de advertentie staat. 

 

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Ton Munnik,

 

Begrijpelijk dat je dit benoemt, want dit horen we vaker.

 

Klanten starten hun abonnement ten alle tijden met het actietarief, zo ook jij. Echter wordt er na verloop van tijd inflatiecorrectie toegepast, wat vermeldt staat in de algemene voorwaarden. Jij krijgt dat misschien dit jaar toegepast, maar nieuwe personen krijgen hier net zo goed mee te maken; alleen dan het volgende jaar. Iedereen komt dus in aanmerking voor de inflatiecorrectie. De één alleen wat eerder dan de ander. 
Mocht je nog wat meer vragen hierover hebben, dan raad ik je aan dit topic even door te nemen. 

 

Groet, Charlie

Simpel

Reputatie 6

Hi @Ton Munnik,

 

Begrijpelijk dat je dit benoemt, want dit horen we vaker.


Klanten starten hun abonnement ten alle tijden met het actietarief, zo ook jij. Echter wordt er na verloop van tijd inflatiecorrectie toegepast, wat vermeldt staat in de algemene voorwaarden.

Groet, Charlie

Simpel

Heey @Charlie 

Ik geloof dat je je vergist in je reactie op mij, mijn gebruikersnaam. Grote werkdruk, goed lezen kan dan soms een venijnig iets zijn. 🤔😉

Wat je daarnaast vertelt is me bekend. Inflatiecorrectie speelt alleen bij tweejarige contracten, zoals ik het lees. De kleine lettertjes lezen wordt vaak ook minder goed gelezen.

Wat andere providers doen vindt ik minder belangrijk. Doorslaggevend is dat jullie je houden aan de hoofdlijnen van T-Mobile. (Odido, klinkt voor mij minder goed) 

Of je betaalt meer bijvoorbeeld 1-jarige abonnement per maand. 

Of je betaalt meer bij 2-jarige abonnement door de inflatiecorrectie. 

Ergens kost het de "nieuwe" klant meer. 

 

Reputatie 6

Ik heb het nog eens nagelezen. Het klopt niet wat ik schreef over de inflatiecorrectie. Het zou denk ik, persoonlijke mening, beter zijn als een klant zeker bij een 2-jarig abonnement het eerste jaar is vrijgesteld van inflatiecorrectie. Maar helaas gebeurt dat niet. 

Reputatie 2
Badge +7

Hi @Ton Munnik,

Nieuwe klanten kunnen eenmalig gebruik maken van een actie tarief, net zoals jij in het verleden toen je het abonnement hebt aangesloten en of verlengd, vervolgens zullen zij ook te maken krijgen met inflatie correcties. Zij worden dus niet uitgesloten met deze voorwaarden. Dit soort correcties kunnen namelijk enkel achteraf in rekening worden gebracht en niet vooraf. In tegenstelling met de nieuwe klanten heb jij als bestaande klant eigenlijk veel langer gebruik kunnen maken van onze actie tarieven. Uiteraard kan ik me voorstellen dat je dit niet fijn vind als je het jarenlang niet hebt gehad. Echter, heeft dit wel altijd in onze voorwaarden gestaan. Sinds de overname van Odido waren wij helaas genoodzaakt om alle voorwaarden die voor hen gelden ook te hanteren. Overigens heb je inmiddels bij elke provider te maken met inflatiecorrecties. 

Groet, Noor 
Simpel

Reageer