Skip to main content

Wil even melden dat jullie 2 klanten kwijt zijn na mijn contrakt door het zonder te vermelden dat het contrakt verhoogd word met €0,86 dus dat houd in dat jullie maar alles kunnen doen dus stelt een contrakt niks voor en de klant kan niet zijn contrakt opzeggen Dit is erg slordig SIMPEL

Goedemiddag @Lenhok,

 

De reden dat het maandbedrag hoger is geworden is dat er vanaf 01-01-2023 een inflatiecorrectie op de abonnementsprijs is toegepast. Elk jaar stijgen in Nederland de prijzen van producten en diensten. Daarmee stijgen ook de kosten voor Simpel. Dit is de reden waarom we een inflatiecorrectie toepassen op onze abonnementstarieven. 

De toepassing van de inflatiecorrectie hebben wij aangekondigd in de e-mail van de factuur van december. 

Meer informatie over de inflatiecorrectie lees je op https://www.simpel.nl/inflatiecorrectie en in de algemene voorwaarden, die te vinden zijn op onze website, staat ook beschreven dat Simpel gerechtigd is om in januari de tarieven aan te passen als gevolg van inflatie. 

 

Groet, Charlie

Simpel


k heb een contract met een van te voren afgesproken bedrag, Simpel mag en kan dit wettelijk niet verhogen. Simpel kan schrijven wat ze wil in de algemene voorwaarden maar dit moet wel aansluiten bij de wet en de wet zegt contract is contract (kijk bijvoorbeeld naar afgesloten energiecontracten, die prijs staat vast).

Bijvoorbeeld; Simpel kan stellen in de algemene voorwaarden dat de abonnee verplicht is jaarlijks een rondje naakt om de kerk te rennen. Hoe wil Simpel dit wettelijk hard maken?


Hi @DEdeLeest-simpel,

Ik heb jouw vraag in een andere topic reeds beantwoord. Graag verwijs ik je dan ook door naar desbetreffende topic. 

Groet, Noor

Simpel


Gebruiker verwijderd wegens spam


Elk jaar stijgen of zakken de prijzen van produkten en diensten.

Hiervoor is de gemiddelde inflatiecorrectie van toepassing. CBS

Bij Simpel zakken de prijzen ieder jaar. Steeds meer GB data en bellen voor lagere prijs.

Ook administratiekosten zijn van 30€ naar 0€ gegaan.

Hier is dus duidelijk sprake van een deflatie, ipv inflatie.

Derhalve zou het van Simpel eerlijk zijn om de inflatiecorrectie toe te passen op deflatie.

Dus goedkoper moeten worden.

Simpel gebruikt de inflatiecorrectie dus onjuist (wel terecht volgens contract)

Dit zijn de mazen van de wet, en Simpel gebruikt deze, zo SIMPEL is het.

Hiermee geeft Simpel een ander beeld, dan de advertenties doen vermoeden.

De klant wordt gewoon geflest, dit was nergens voor nodig geweest.

Als klant kun je alleen maar voor zorgen dat de woekerwinsten dalen.

Advies: Maak elke maand je GB op, door laatste dag te streamen, tot Max GB verbruik.

Bel je belminuten naar gewone telefoon op tot minstens 10.000 minuten (‘s Nachts)

Geef Simpel koekje van eigen deeg.

Simpel mag inflatiecorrectie toepassen om de prijs te verhogen.

Het is gewoon een kwestie van fatsoen. Bij Simpel ver te vinden.

Simpel is de koning en de klant is het slachtoffer, en word gewoon gewurgd.

Bij een verhoging was iedereen weggelopen, nu kan dat niet .

Inflatiecorrectie, wordt gebruikt als een soort “oplichting” ipv waar net woord voor staat.

 

 


Het blijft gek dat bestaande klanten de verhoogde prijs moeten betalen en hetzelfde abonnement voor 10 euro wordt aangeboden.


Hey @Johanna Blom 

Welkom op onze Community!

Ik begrijp je punt, maar jij hebt als nieuwe klant ook eerst het actietarief betaald. Hierbij moeten wij als provider ons ook houden aan regels. Een normale prijsverhoging van de bundels kan voor iedereen gelden, maar dit gaat om een indexering. Die mag enkel worden toegepast wanneer je als klant minimaal drie maanden actietarief betaald hebt. Omdat wij per januari de inflatiecorrectie uitvoeren, betaal je als nieuwe en verlengende klant die tussen januari en oktober heeft besteld, daarom de verhoging per januari 2024. Klanten die verlengen na oktober krijgen het jaar erop pas te maken met een indexering.

Fijne dag!

Groetjes,

Janine

Simpel


Reageer