Skip to main content
Beantwoord

Afgesloten en factuur in 1 brief. Jammer voor de digitaal uitgedaagden.

• 3 februari 2025
  • 7 reacties
  • 166 Bekeken

• Starter
  • 5 reacties

Mijn ouders zijn wat ouder (rond de 85 ) en de eerste brief die ze krijgen van simpel ( op de sim na ) is: Hallo u bent afgesloten en betaal nog even 10 maanden je abo .. oja je nummer ben je wel kwijt ! doei!

waarom geen brief met waarschuwing bij afsluiten ? Is het lucratief mensen af te sluiten en dan wel geld vragen?

(Ja ouderen kunnen ook sms of mail lezen normaal maar niet altijd.)

Beste antwoord door R.V

Goedemorgen ​@gast 

Zoals ​@Snowboard heeft aangeven, is er een privé bericht teruggestuurd. Je kan hierop reageren of contact opnemen met ons klantenservice  https://www.simpel.nl/klantenservice/contact.

Groet,

Simpel  

Bekijk origineel

7 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Moderator
  • 25 reacties
  • 4 februari 2025

Goedemiddag ​@gast 

Begrijpelijk dat je hierover meer wilt weten, snap dat je hierop niet zit te wachten,

Op het moment dat een factuur niet betaald wordt, sturen wij betalingsherinneringen per sms en e-mail. Nadat de betaling uitblijft sturen wij een laatste waarschuwing, daarna sturen wij pas een brief. Uit je bericht gok ik dat er misschien meerdere facturen open stonden. Kan je contact met ons opnemen, dit kan op verschillende manieren https://www.simpel.nl/klantenservice/contact   of een privéberichtje sturen? Dan kijk ik met je mee.

Groet,

Renaat

• Auteur
  • Starter
  • 5 reacties
  • 10 februari 2025

Nou ik heb een privé bericht gestuurd maar geen reactie .. 

• Auteur
  • Starter
  • 5 reacties
  • 11 februari 2025

In de voorwaarden lees ik niets over het rigoreus afsluiten maar gewoon over een incasso?

• Superster
  • 1215 reacties
  • 12 februari 2025

Hi ​@gast  

Wanneer heb je het privébericht gestuurd naar ​@R.V van ​@Simpel ?

• Auteur
  • Starter
  • 5 reacties
  • 12 februari 2025

7 dagen geleden

• Superster
  • 1215 reacties
  • 12 februari 2025

Ik heb gelezen dat ze met je wil meekijken ​@gast na jouw privébericht. Wat ik in de algemene voorwaarden heb gelezen is:

[....] Factuur en betaling

13. Je zult begrijpen dat wij onze diensten alleen kunnen aanbieden als jij op tijd je betalingsverplichtingen nakomt. Bij niet tijdige betaling behouden wij ons al onze wettelijke rechten voor. Zo kunnen wij bijvoorbeeld de levering van onze diensten opschorten, buitengerechtelijke incassokosten in rekening brengen, eenmalig de heraansluitkosten zoals gespecificeerd in het tarievenoverzicht in rekening brengen na administratieve afsluiting en de vordering overdragen aan een incassobureau. Als we redenen hebben om te twijfelen of je je facturen kunt betalen, kunnen we voor bepaalde diensten een zekerheidstelling of vooruitbetaling van je vragen. [/....] 

Maar op deze voorwaarden moet je/wil je niet terugvallen. Dit is een individueel onderwerp met een 06- en klantnummer waar de community niet bij mogelijk is.  Waarschijnlijk is het nummer weer in gebruik na een "afkoel periode". 

Forum|alt.badge.img+1
  • Moderator
  • 25 reacties
  • Antwoord
  • 17 februari 2025

Goedemorgen ​@gast 

Zoals ​@Snowboard heeft aangeven, is er een privé bericht teruggestuurd. Je kan hierop reageren of contact opnemen met ons klantenservice  https://www.simpel.nl/klantenservice/contact.

Groet,

Simpel  

Reageer