Skip to main content

betwisting dataverbruik

• October 3, 2026
  • 1 reactie
  • 8 Bekeken

Beste Simpel,

In Mijn Simpel zie ik dat op 3 oktober 2026 tussen 12.00 en 17.59 uur 36.458,47 MB aan mobiel internetverbruik is geregistreerd. Hierdoor komt het totale verbruik uit op 40.333,35 MB en zijn er buitenbundelkosten ontstaan.

Dit verbruik kunnen wij absoluut niet verklaren. De gebruiker van het toestel heeft die middag niets gedaan wat een verbruik van ruim 36 GB in slechts enkele uren kan verklaren.

Inmiddels heb ik €40 betaald, uitsluitend om te voorkomen dat het abonnement/de aansluiting zou worden geblokkeerd. Deze betaling houdt nadrukkelijk geen erkenning in van de juistheid van het geregistreerde dataverbruik of de daarop gebaseerde kosten. Ik betwist deze kosten.
Ik verzoek jullie daarom om dit nader te onderzoeken en mij een specificatie te verstrekken van de onderliggende datasessies waaruit die 36.458,47 MB bestaat, met daarbij de tijdstippen en het verbruik per sessie. Ook ontvang ik graag uitleg hoe Simpel heeft vastgesteld dat deze hoeveelheid data daadwerkelijk via deze simkaart is verbruikt.

Daarnaast verzoek ik jullie om geen verdere blokkade of beperking toe te passen zolang deze betwisting in behandeling is en het door mij betaalde bedrag van €40 terug te betalen wanneer niet voldoende kan worden aangetoond dat het geregistreerde verbruik correct is.

Gezien de uitzonderlijk grote hoeveelheid data in zo'n korte periode verwacht ik dat dit inhoudelijk wordt onderzocht en niet uitsluitend wordt verwezen naar de registratie in het systeem.

1 reactie

• Superster
  • October 4, 2026

Beste ​@Guy.aussems .

Wat jij wilt ​@Guy.aussems  is een moeilijk iets. Vanwege privacyregels is de provider gebonden aan wetgeving.

Maar er kunnen best wel voorbeelden genoemd worden voor het dataverkeer. 

Op wiens naam staat het abonnement?