Beantwoord

Bizarre afschrijving van 100 euro

  • 22 April 2023
  • 2 reacties
  • 224 Bekeken

Beste lezer,

Ik heb zojuist om 11:14 een bericht ontvangen dat ik nog 200 MB over heb van mijn extra bundel. Direct daarna volgde een bericht dat mijn MB-aanvuller op was. Daarna ontving ik direct een bericht dat mijn simkaart is geblokkeerd om hogere kosten te voorkomen. 

Ik bevond mij op dat moment in het park waar ik deze ochtend met een vriendin aan het hardlopen was, dus ik had mijn telefoon helemaal niet in gebruik (en al mijn apps waren gesloten). 

Ik was bang dat dit een foutief bericht was en misschien spam. Net thuis heb ik mijn app geopend en er staat dat ik 100 (!!!!!!) EURO buiten de bundel ben gegaan in de periode van 10:22 tot 11:27 met 1489.85MB. Dat kan ten eerste niet eens, aangezien ik op dat moment mijn mobiel helemaal niet heb gebruikt? Ten tweede verbruik ik NOOIT zoveel MBS in 1 keer (kan ook in mijn historie gebruik terug te lezen zijn). 

Ik ben me rot geschrokken en al jaren een trouwe klant van Simpel. Wat gaat hier mis??? Dit kan niet waar zijn, er is hier sprake van een fout. Ik hoor graag spoedig van jullie, want dit is absurd.

icon

Beste antwoord door Noor 25 April 2023, 14:25

Bekijk origineel

2 reacties

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan. MB aanvullers gekocht, en zonder dat ik iets doe is het binnen een laar minuten alweer op. En inderdaad ook met die gigantische buiten bundel kosten. Niet normaal

Reputatie 2
Badge +7

Hoi @ndbr en @Tijl Oortgiesen

Welkom op onze community!

Vervelen om dat te lezen dat jullie beide buitenbundel kosten hebben gemaakt. 

Voordat wij extra kosten in rekening brengen sturen we onze 80% en 100% waarschuwing sms'jes. Na het ontvangen van de 100% sms wordt het buiten bundel tarief gehanteerd (deze waarschuwingen ontvang je ook als je gebruik maakt van een MB aanvuller).  Je betaalt per MB buiten de bundel € 0,15 cent. Dit staat ook aangegeven in onze tarieven voorwaarden welke je mee akkoord bent gegaan bij het afsluiten van jouw abonnement. 
 

Vanwege privacy regelingen is het voor ons niet mogelijk om exact in te zien waar je MB's aan verbruikt zijn. Wij mogen enkel bijhouden op welke momenten je verbruik begint en stopt en hoeveel daarbij verbruikt wordt. Ik raad je aan om de instellingen van je telefoon te controleren. Wellicht dat je daar terug kan zien welke app(s) er qua verbruik uitspringt. Je kan ook apps zoals datatracker/datamanager downloaden om hier mee zicht in te krijgen. Je kan ook nakijken of wifi-assistentie/snelle netwerkwissel aanstaat op je toestel. Als dit het geval is, kan er gebruik worden gemaakt van je mobiele data wanneer je wifi verbinding zwak is. 

Overigens is het altijd mogelijk dat er een datasessie wordt opgestart indien jouw mobiele gegevens aan staat. Er lopen allerlei processen op de achtergrond waar ook dataverbruik bij komt kijken. Hier hoef je niet per se iets voor te doen op het toestel. Het is daarom aan te raden om jouw mobiele gegevens uit te schakelen als je het niet meer nodig hebt. Zo bespaar je ook op jouw MB's en voorkom je dat er onnodig MB's van jouw bundel wordt afgeschreven.  Om hoge buitenbundel kosten te voorkomen is het raadzaam om via Mijn Simpel een Plafond in te stellen. Ook kan je tijdig (bij ontvangst van de 80% sms) een MB aanvuller bestellen. 
Meer handige tips om onnodige internet verbruik te voorkomen vind je terug op onze website

Mocht je nog vragen hebben hierover dan kan je jouw vraag uiteraard in de topic stellen en of stuur mij gerust een privé bericht. 

Groetjes, Noor 
Simpel

Reageer