Beantwoord

Buitenbundelkosten zijn deze maand opgelopen tot € 40,00.

  • 19 April 2023
  • 9 reacties
  • 634 Bekeken

Hallo, 

Ik krijg zojuist een mail van jullie dat mijn buitenbundelkosten deze maand zijn opgelopen tot € 40,00 en dat ik nu aan aanbetaling moet doen om een blokkade van mijn telefoonnummer te voorkomen.

Eerlijk gezegd vind ik dit een beetje een eigenaardige gang van zaken en had ik graag al wat eerder bericht van jullie ontvangen dat mijn mb’s op waren omdat ik mij daar eerlijk gezegd helemaal niet bewust van was. Kennelijk stond mijn wifi uit en is alles over de mobiele verbinding gegaan.

Ik betaal al jaren zo’n 11.00 p/m dus je zal begrijpen dat ik hier niet zo blij mee ben. Te meer omdat deze extra kosten ook nog eens volstrekt onnodig waren. 

Als dit een verkapt verdienmodel van Simpel betreft dan zou ik mijn abonnement graag op willen zeggen want dit is mijns inziens alles behalve klantvriendelijk. 

icon

Beste antwoord door Janine 20 April 2023, 14:41

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 2
Badge +7

Hey @wbrooseboom,

Welkom op onze Community!

Super vervelend dat je onbewust hoge kosten hebt gemaakt. Ik kan me voorstellen dat je hier even van schrikt als je normaliter altijd €11,00 per maand betaald. Bij Simpel is het zo dat als jouw internetbundel volledig verbruikt is, er buitenbundelkosten worden gerekend wanneer je niet stopt met het verbruiken van data. De meeste grote namen in de Telekomwereld vertragen je internet zodat je het bij kan kopen, misschien dat je ervan uitging dat dit het geval was bij jouw abonnement. 

We sturen je altijd een waarschuwing per sms bij het verbruiken van 80% en 100% van je internetbundel. In het 100% bericht kaarten we aan dat je vanaf dat moment het buitenbundeltarief gaat betalen. In dat zelfde bericht moedigen we je wel aan om een MB-aanvuller aan te schaffen, deze zijn veel voordeliger dan het buitenbundeltarief. Het kan zijn dat je deze berichtjes gemist hebt, maar de berichten worden altijd verstuurd omdat we als provider verplicht zijn dit te doen betreft dataverbruik.

Vanwege privacy regelingen is het voor ons niet mogelijk om exact in te zien waar je MB's aan verbruikt zijn. Wij mogen enkel bijhouden op welke momenten je verbruik begint en stopt en hoeveel daarbij verbruikt wordt. Ik raad je aan om de instellingen van je telefoon te controleren. Wellicht dat je daar terug kan zien welke app(s) er qua verbruik uitspringt. Je kan ook apps zoals datatracker/datamanager downloaden om hier meer zicht in te krijgen. Je kan ook nakijken of wifi-assistentie/snelle netwerkwissel aanstaat op je toestel. Als dit het geval is, kan er stiekem gebruik worden gemaakt van je mobiele data wanneer je wifi verbinding zwak is.

Je ontvangt per e-mail inderdaad een bericht om een aanbetaling te doen om de blokkade te voorkomen. Bij €50,00 aan kosten blokkeren wij je abonnement voor verdere kosten, Onbeperkt bellen of andere bundelinhoud en MB-aanvullers kunnen uiteraard nog gebruikt worden, deze blokkade dient enkel als bescherming voor verdere kosten. 

Om buitenbundelkosten in de toekomst te voorkomen is het wellicht een idee om een Plafond in te stellen. Het Plafond is een dienst dat ervoor zorgt dat je niet meer voor verrassingen komt te staan. Je stelt het Plafond in via Mijn Simpel op een zelf gekozen limiet. Je kan daarna nooit kosten maken buiten dit limiet. Meer informatie vind je op je persoonlijke Mijn Simpel pagina

Mocht je toch nog vragen hebben of even willen kletsen over de gemaakte kosten, mag je ons altijd benaderen.

Fijne dag gewenst!

Groetjes,

Janine

Simpel

 

Dank, maar voor mij is dit wel een reden om mijn abonnement op te zeggen. Zelf run ik ook een bedrijf, maar ik zou mijn klanten nooit dit soort onvoorziene kosten in de maag splitsen. En dan ook meteen blokkeren…?! Het zou netter zijn om in zo’n situatie juist wat gratis mb’s te verschaffen, omdat het overduidelijk een fout betreft. 

Reputatie 6

Omdat ook ik begrijp hoe belangrijk het op zijn minst is voor een bedrijf om bereikbaar te kunnen zijn, te kunnen bellen, een vraag uit interesse @wbrooseboom .

Had je de 80% sms niet gezien of zou je liever ook eerder een waarschuwingsms hebben gehad bij een ander, lager % dan 80%?

Die sms’je heb ik inderdaad niet gezien. Waarom niet ook gelijk een mail sturen voor de zekerheid? Dat kon kennelijk wel toen ik inmiddels op 400% van mijn normale verbruik zat en een aanbetaling moest doen. 

Reputatie 6

De 80% waarschuwing is ervoor om je te attenderen om optijd maatregelen te nemen om buitenbundelkosten te voorkomen. Wat ik niet begrijp is waarom ook niet daarin te verwijzen naar de MB aanvuller bijvoorbeeld en het plafond. 

Ik zou je aanraden om een extra waarschuwing in te stellen op je telefoon en limiet indien mogelijk, afhankelijk van de telefoon die je gebruikt. Android biedt extra opties en/of een data manager app installeren. 

Dank, maar ik heb mijn Simpel abonnement zojuist opgezegd. Klaar mee!

Reputatie 2
Badge +7

Hoi @wbrooseboom

Jammer om te lezen dat je om deze reden jouw abonnement hebt opgezegd. 
In het bericht van mijn collega Janine heeft zij een aantal tips gedeeld hoe je ervoor kan zorgen om dit voor een volgende keer te kunnen voorkomen. 

Mocht je je vooralsnog bedenken om toch bij Simpel te willen blijven dan kijk ik graag even met je mee en of ik wat voor jou kan betekenen betreft de gemaakte kosten.  Hiervoor kan je mij dan een privé bericht sturen. Ik kijk graag voor je wat er dan mogelijk is. 

Groetjes, Noor
Simpel

Beste Noor, 

Jammer dat jullie daar nu pas mee komen, nadat ik mijn abonnement heb opgezegd. 

Ik heb echter mijn besluit genomen; Simpel is af. 

Groetjes, 

WB Rooseboom

Niet Simpel

Reputatie 2
Badge +7

Hi @wbrooseboom,

Jammer genoeg heb ik via deze weg geen zicht op wat er eerder met jou wel of niet is besproken. Maar uiteindelijk ligt de keuze bij jou of je blijft of niet.
Het is natuurlijk jammer dat je weggaat maar ik hoop dat je desondanks toch nog plezier hebt gehad aan jouw abonnement!

Fijne dag! 

Groet, Noor
Simpel

Reageer