Skip to main content

Gisteravond zat ik rustig een filmpje te kijken toen ik plots opschrok en ik 100% van mijn MBs had verbruikt. Blijkbaar deed de wifi het niet en zat ik te streamen.. Direct heb ik mijn data uitgezet. 

 

Ondanks dat ik dit direct heb gedaan, en niks meer verder heb gekeken, is er nu €35,- aan kosten verrekend. Hoe werkt dat? Dit zou nooit moeten kunnen. Het lijkt mij dat Simpel veels te laat is geweest met het versturen van dat SMS'je, anders had ik nooit zo in de kosten opgelopen.. Enorm van geschroken. Graag zou ik een uitleg willen krijgen hoe dit heeft kunnen gebeuren en wat we er samen met Simpel aan kunnen doen.

Hi @bverbeek  

Ik zit een beetje in de materie maar heb mezelf toch wat beter ingelezen.

Je krijgt 2 smsjes van Simpel bij dataverbruik 80 en 100% van je bundel. Dan is het zaak om optijd data uit te zetten. Bijvoorbeeld streamen in HD kwaliteit kan veel Dataverbruik genereren.

Persoonlijk heb ik als voorkeur om indien mogelijk je telefoon goed in te stellen met een waarschuwing en limiet.

Verder heeft Simpel ook nog de bescherming als aanbod in de vorm van het plafond. De kosten zijn dus wel gemaakt voor zover ik het er lees.

Waarschijnlijk zal een medewerker nog reageren of je kunt contact opnemen met de klantenservice.

Dit was het van mijn kant.

https://www.simpel.nl/klantenservice/contact


Hi @bverbeek en natuurlijk zit niemand op extra kosten te wachten!

Bij Simpel kan je maximaal 1125 MB per minuut verbruiken en het buitenbundeltarief is €0,15/MB. Als je de internetbundel volledig opmaakt, dan kunnen de kosten heel snel oplopen. 

Wij zullen twee sms’jes versturen, zoals @Snowboard aangaf om je te waarschuwen dat je internetbundel 80% en 100% is verbruikt. Bij de waarschuwing van 80% kan je dan al stappen ondernemen, om te voorkomen dat je het buitenbundeltarief gaat betalen. 

 

Je gaf het bedrag van €35,00 door en dit staat gelijk aan 233,33 MB buiten de bundel. Ik kan je het volgende aanraden, zodat dit niet opnieuw gebeurd:

- Zet altijd de mobiele data uit, zodra je gebruik kan maken van een WIFI-verbinding + zet eventueel de instelling WiFi-assistentie (iOs) of Slimme netwerkwissel (Android) uit. Hiermee voorkom je dat je toestel ongewenst overschakelt naar de mobiele data. 

- Wil je de mobiele data en de WIFI tegelijk aan laten staan? Dan kan je het Plafond instellen via je Simpel account. Dit is een limiet dat voorkomt dat je hoge buitenbundelkosten mag maken en dient als bescherming.

 

Groet, Chantal
Simpel


@bverbeek gewoon overstappen naar hollandsnieuwe. 1 bedrag, op=op, nooit bijbetalen en alles uit 1 potje. Ik ben mijn kinderen er ook heen aan het zetten. Dat stiekeme bij moeten betalen bij simpel als een limiet geraakt wordt én ook nog betalen als je een plafond wilt dat ook nog verplicht hoger ligt dan de abonnementskosten dat is echt niet simpel en echt knap waardeloos.


Reageer