Beantwoord

data op en abbonoment geblokeerd

  • 31 July 2023
  • 1 reactie
  • 107 Bekeken

Ik ben op vakantie en had van te voren 3000 mbs extra gekocht. Nu gingen die vandaag in en waren die binnen no time op. Ik heb een paar keer iets opgezocht en binnen 3 uur kreeg ik een mail dat mijn abonnement geblokkeerd was. En dat er €50 bij mijn factuur op komt. Nu moet ik ook extra €40 betalen om de blokkade op te zeggen. Dit vind ik echt niet normaal. Ik hoop dat dit opgelost kan worden want ik ga hier niet voor betalen. 

icon

Beste antwoord door Damien 1 August 2023, 16:54

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 1
Badge +8

Hi @Indi Troost , 

Vervelend om te lezen dat je buitenbundel kosten hebt gemaakt! Voordat wij extra kosten in rekening brengen sturen we onze 80% en 100% waarschuwing sms'jes. Na het ontvangen van de 100% sms wordt het buiten bundel tarief gehanteerd. Je betaalt per MB buiten de bundel € 0,15 cent. Onze tarieven vind je uiteraard terug op onze tarievenlijst. Hiermee ben je ook mee akkoord gegaan toen je het abonnement bij ons hebt afgesloten.

Vanwege privacy regelingen is het voor ons niet mogelijk om exact in te zien waar je MB's aan verbruikt zijn. Wij mogen enkel bijhouden op welke momenten je verbruik begint en stopt en hoeveel daarbij verbruikt wordt. Ik raad je aan om de instellingen van je telefoon te controleren. Wellicht dat je daar terug kan zien welke app(s) er qua verbruik uitspringt. Je kan ook apps zoals datatracker/datamanager downloaden om hier mee zicht in te krijgen. Je kan ook nakijken of wifi-assistentie/snelle netwerkwissel aanstaat op je toestel. Als dit het geval is, kan er gebruik worden gemaakt van je mobiele data wanneer je wifi verbinding zwak is. 

Overigens is het altijd mogelijk dat er een datasessie wordt opgestart indien jouw mobiele gegevens aan staat. Er lopen allerlei processen op de achtergrond waar ook dataverbruik bij komt kijken. Hier hoef je niet per se iets voor te doen op het toestel. Het is daarom aan te raden om jouw mobiele gegevens uit te schakelen als je het niet meer nodig hebt. Zo bespaar je ook op jouw MB's en voorkom je dat er onnodig MB's van jouw bundel wordt afgeschreven. Om hoge buitenbundel kosten te voorkomen is het raadzaam om via Mijn Simpel een Plafond in te stellen. Dit zorgt er voor dat alles wat voor buitenbundelkosten zorgt, boven het ingestelde bedrag, wordt geblokkeerd.

Mocht het een land buiten Zone 1 betreffen, kan je helaas geen gebruik maken van je bundel. Op dat moment worden altijd de buitenbundeltarieven gerekend.

Mocht je nog vragen hebben betreft de kosten kan je natuurlijk contact met onze klantenservice opnemen, we staan je daar graag te woord!

Groetjes, Damien
Simpel

Reageer