Beantwoord

Dataverbruik Simpel geeft aan teveel MB"S verbruikt

  • 21 October 2019
  • 6 reacties
  • 927 Bekeken

onlangs de factuur gekregen van Simpel, waarop staat dat ik op 9 oktober 700 Mb heb verbruikt. Nu zegt mijn telefoon dat ik de hele maand 122 mb heb verbruikt. Dus hier hebben we een heel groot verschil.  Simpel zelf zegt dat de Mb’s op je telefoon ongeveer kloppen, maar dan zeggen ze weer dat het helemaal niet klopt, wie moet je geloven bij simpel. Je kunt blijkbaar uploaden/downloaden zonder dat de telefoon dit bijhoudt.?

Weet niet waar deze optie zit, maar 500Mb even vergeten door de telefoon ?   En dat opeens na twee jaar ? Ze hebben natuurlijk het laatste woord, want hoe moet je gebruiker aan tonen dat Simpel een fout heeft gemaakt.  Dus een eenvoudige vraag, hoe kun je aantonen dat je verbruik minder is als wat simpel je factureert ?

icon

Beste antwoord door Joachiem 22 October 2019, 13:04

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 2
Badge +8

Hallo en welkom op de Community!

Het verbruik wordt geregistreerd door je simkaart en is daadwerkelijk verbruik. Je dient er op bedacht te zijn dat het verbruik dat door je toestel wordt gemeten niet accuraat is. Verbruik op de achtergrond wordt bijvoorbeeld niet altijd getoond.  Met deze instelling kun je met name een indicatie krijgen welke apps er (uitzonderlijk veel) verbruik hebben gemaakt.

Het verbruik dat op Mijn Simpel en je factuur wordt weergeven is correct. Er wordt dan ook duidelijk op je telefoon bij het verbruik in je datamanager weergeven: ´Het gegevensgebruik is gemeten door uw apparaat. Mogelijk meet uw serviceprovider het gebruik anders´.

Kijk hier gerust nog even rond en stel indien nodig nog een vraag.

Groetjes Joachiem

Helaas geen antwoord op de vraag. Hoe kan een gebruiker aantonen dat wat simpel als waarheid claimt niet overeenkomt met de werkelijkheid. Een toestel meet de mb's, dat deze niet 100% kloppen dat is correct, alleen het zal niet zomaar 700 mb op één dag schelen. Ik stel dat het gebruik weergegeven op mijn toestel correct is, en dat de meting van simpel niet klopt, en hoe kan ik nu als gebruiker controleren wat waar is? de ene medewerker zegt dat en ander  weer wat anders

Reputatie 2
Badge +8

Hoi @patensus,

Het netwerkverkeer wordt via nauwkeurige middelen gemeten. Eerst op het T-mobile netwerk (waar Simpel gebruik van maakt) en daarna nog een keer hermeten door Simpel zelf.

Als voorbeeld: mocht het zo zijn dat er vervolgens iets mis gaat met de facturatie, bijvoorbeeld voor 1MB wordt 15 euro gerekend in plaats van 15 cent dan wordt dat hersteld want dat is natuurlijk niet juist. Maar het bedrag is dan dus hetgeen wat fout is en niet het aantal MB’s. Mocht het aan het bedrag liggen dan wordt dat natuurlijk hersteld.

Groetjes Joachiem 
 

Ik heb zelfde vraag en lees geen antwoord: hoe kan ik mijn dataverbruik aantonen. Net als bij de watermeter kan ik zelf de meterstand aflezen en dat krijg ik gefactureerd. Ik mis een betrouwbare data-verbruikt waar ik mijn factuur-gebruik op kan valideren.

Gaarne een antwoord. Bovenstaande reacties betreffen nog geen antwoord (alleen maar uitleg van de context).

Reputatie 2
Badge +8

@jeroenF, je verbruik kan je aflezen net zoals je dat inderdaad bij je watermeter doet. Dat kan via je persoonlijke Mijn Simpel pagina onder het kopje 'Overzicht'. Daar zie je hoeveel MB's etc je verbruikt hebt. Waar je MB's aan verbruikt zijn kan je niet zien. Dit in verband met privacy wetgeving. Wij kunnen dit ook niet voor je in zien. Zoals ik eerder al aan gaf wordt het verbruik direct afgelezen vanaf je simkaart.

Groetjes Joachiem

Opmerkelijk dat ik opeens( nog nooit gebeurd) buiten mijn bundel ben beland. Snap er helemaal niets van. Extra kosten terwijl ik niet begrijp waarom.

simpel toont coulance. Eenmalig. Maar, verdomme, het probleem blijft bestaan. Alles bekeken, alles correct ingesteld. Toch veel dataverbruik. 
Snap er helemaal niets van. Overweeg weg te gaan bij Simpel. Dit werkt niet.

Reageer