Beantwoord

extra kosten door gratis maand

  • 12 September 2022
  • 5 reacties
  • 632 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Na al jaren klant te zijn bij Simpel, samen met 3 van mijn kinderen, heb ik deze week de koudste douche sinds jaren ervaren. Wat begon als een kado van een gratis maand, omdat ik weer met 2 jaar heb verlengd, is geëindigd met grote teleurstelling. Door de gratis maand konden er namelijk extra kosten voor internet worden berekend (omdat door de korting het plafond nog niet was bereikt)  Mijn plafond stond altijd al op €10 ingesteld, en daar kan je niet overheen. Omdat ik nu 75 MB (ja zeker, 75 MB!) meer dan de bundel heb gebruikt is die 75 MB berekend voor €10. Uiteraard klacht ingediend, zoals velen voor mij, lees ik op dit forum. Het lijkt simpel echter niet te interesseren, en hun werkwijze blijft gewoon zoals die is, hoe klant onvriendelijk en onduidelijk het ook is.

Gewoon gebruik buiten je bundel blokkeren is de oplossing, en niet het werken met een budget plafond in euro's. Plafond is overigens minimaal €10, wat onhandig is met je abonnement van €2,50!

1 ding is zeker, ik ga de eerst volgende mogelijkheid om de abonnementen te beëindigen aangrijpen, en zal er alles aan doen iedereen te waarschuwen voor de geldwolven van Simpel! 

icon

Beste antwoord door Charlie 13 September 2022, 13:39

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Guido,

 

Vervelend dat je kosten hebt gemaakt in de maand gratis!

 

Bij het verlengen is er een maand gratis abonnementskosten ontvangen. Normaliter vullen de abonnementskosten het Plafond, zodat er geen buitenbundelkosten gemaakt kunnen worden. In die maand gratis was dat niet zo en kon je tot het ingestelde bedrag kosten maken. Deze betaal je achteraf en de abonnementskosten voor de volgende maand vooruit. Dit valt nu samen, waardoor de factuur hoger is dan verwacht. 

 

Ik wil je vragen contact op te nemen met onze klantenservice of het contactformulier in te vullen en te refereren naar mij, zodat we hopelijk tot een oplossing kunnen komen.

 

Groet, Charlie

Simpel

Reputatie 1
Badge

Zoals gevraagd een contactformulier ingevuld, en verbazingwekkend rolt hier weer hetzelfde teleurstellende antwoord uit. Durf dan gewoon als Simpel direct te zeggen waar het op staat,  en geef geen valse hoop, waarschijnlijk bedoeld om bij iedere negatieve opmerking van klanten de indruk te wekken dat jullie dat wel even oplossen…

Uiteindelijk is mijn gratis maand bij verlenging een sigaar uit eigen doos. 

Budget plafond is bedoeld om extra kosten te voorkomen, behalve dan als je een gratis maand krijgt, want dan kunnen we dat lekker toch nog berekenen. Walgelijke bedrijfsvoering.

Al mijn 3 abonnementen gaan per eerste mogelijkheid beëindigd worden! En dat allemaal voor €10 die jullie weigeren te corrigeren!

Reputatie 3
Badge +8

@Guido Ik stuur je even een privé bericht.

Reputatie 1
Badge

Privé bericht is beantwoord, helaas nog steeds geen oplossing

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Guido,

 

Excuses, ik was een aantal dagen niet aanwezig. Wij zijn hier intern mee bezig! 

 

Groet, Charlie

Simpel

Reageer