Op 31 december kreeg ik 17:04 bericht dat mijn data 100% verbruikt was. In reactie op die melding heb ik gelijk de Simpel app geopend om snel wat extra MB's aan te schaffen. Dit heb ik zo al vaker gedaan, en het aanschaffen is dan ook een kwestie van enkele seconden. Op het moment dat ik de SMS ontving, was ik in België.
Op het moment dat ik de Simpel app opende kreeg ik echter vrijwel gelijk de melding dat mijn simkaart geblokkeerd was, omdat ik 650MB buiten bundel zou zitten. Dit was ongeveer een halve minuut nadat ik de 100% verbruik SMS had ontvangen. Op dat moment was mijn extra aangeschafte data al in gebruik, hoe is het dan mogelijk alsnog MB's buiten bundel te gebruiken…
Het lijkt me dan ook vrijwel onmogelijk dat ik in die dertig seconden, van SMS tot blokkering, zoveel data verbruikt kan hebben in de Simpel app. Ik heb hiervoor al een klantenservice medewerker gecontacteerd, maar degene was totaal niet van help. Ik kreeg enkel droge antwoorden en er werd geen greintje empathie getoond.
De medewerker gaf daarnaast aan dat ik om 17:03 al mijn data verbruikt had, terwijl ik ergens in minuut 17:04 pas de melding kreeg dat mijn data op was. Ik gaf dan ook aan dat ik het krom vond dat ik de SMS dik een minuut te laat ontvangen heb, en hiervoor zoveel extra moet betalen. Op deze reactie werd niet eens gereageerd…
Ondertussen is er al 50 euro extra van mijn rekening afgeschreven (en daarnaast dan ook de normale abonnementskosten en de extra data ik aangeschaft had).
Ik ben van mening dat het niet mijn schuld is dat de SMS te laat verstuurd werd, en het lijkt me ook haast niet mogelijk in die halve minuut de Simpel app open hebben gehad 650 MB verbruikt heb. Zeker niet aangezien ik na minuut 17:04 geen grootverbruik apps open had staan. Na jaren trouwe klant geweest te zijn, ben ik deze keer extreem ontevreden over de provider en over de klantenservice die totaal niet meedenkt.