Beantwoord

Extreem hoge buitenbundel kosten

  • 6 January 2023
  • 5 reacties
  • 318 Bekeken

Op 31 december kreeg ik 17:04 bericht dat mijn data 100% verbruikt was. In reactie op die melding heb ik gelijk de Simpel app geopend om snel wat extra MB's aan te schaffen. Dit heb ik zo al vaker gedaan, en het aanschaffen is dan ook een kwestie van enkele seconden. Op het moment dat ik de SMS ontving, was ik in België. 

Op het moment dat ik de Simpel app opende kreeg ik echter vrijwel gelijk de melding dat mijn simkaart geblokkeerd was, omdat ik 650MB buiten bundel zou zitten. Dit was ongeveer een halve minuut nadat ik de 100% verbruik SMS had ontvangen. Op dat moment was mijn extra aangeschafte data al in gebruik, hoe is het dan mogelijk alsnog MB's buiten bundel te gebruiken… 

Het lijkt me dan ook vrijwel onmogelijk dat ik in die dertig seconden, van SMS tot blokkering, zoveel data verbruikt kan hebben in de Simpel app. Ik heb hiervoor al een klantenservice medewerker gecontacteerd, maar degene was totaal niet van help. Ik kreeg enkel droge antwoorden en er werd geen greintje empathie getoond. 

De medewerker gaf daarnaast aan dat ik om 17:03 al mijn data verbruikt had, terwijl ik ergens in minuut 17:04 pas de melding kreeg dat mijn data op was. Ik gaf dan ook aan dat ik het krom vond dat ik de SMS dik een minuut te laat ontvangen heb, en hiervoor zoveel extra moet betalen. Op deze reactie werd niet eens gereageerd…

Ondertussen is er al 50 euro extra van mijn rekening afgeschreven (en daarnaast dan ook de normale abonnementskosten en de extra data ik aangeschaft had).

Ik ben van mening dat het niet mijn schuld is dat de SMS te laat verstuurd werd, en het lijkt me ook haast niet mogelijk in die halve minuut de Simpel app open hebben gehad 650 MB verbruikt heb. Zeker niet aangezien ik na minuut 17:04 geen grootverbruik apps open had staan. Na jaren trouwe klant geweest te zijn, ben ik deze keer extreem ontevreden over de provider en over de klantenservice die totaal niet meedenkt. 

icon

Beste antwoord door Charlie 9 January 2023, 14:43

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Anouk Van de Laar,

 

Vervelend dat er veel kosten zijn gemaakt! 

 

Via de community mogen er geen abonnementsgegevens gedeeld worden, waardoor het lastig is voor mij om met je mee te kijken. Zou je met deze informatie het contactformulier op de website willen invullen, zodat we met je mee kunnen kijken? 

 

Alvast bedankt! 

 

Groet, Charlie

Simpel

Gebruiker verwijderd, wegens spam

Reputatie 3
Badge +8

Hi @Jan Vermeulen,

 

Ik heb jouw berichten al een aantal keer voorbij zien komen. Zoals eerder uitgelegd: Simpel wil natuurlijk voorkomen dat je buitenbundelkosten maakt. Daarom versturen wij een sms bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Daarna brengen wij een tarief van 15 cent per MB in rekening. 

Ik raad je daarom aan het Plafond in te stellen. Dit is een extra dienst van €0,50 cent per maand. Het verschil tussen je abonnementskosten en het ingestelde bedrag van het Plafond is het maximum aantal kosten dat je kunt maken buiten de bundel. Dit stel je in via de Mijn Simpel pagina!  

 

Groet, Charlie

Simpel

Ik voel je. 47 euro voor schijnbaar 10 min gebruik. Wat? Geen idee want ik heb niets opgestart dus waarschijnlijk sluimer verbruik. Mooi klaar mee.. Maar bij mij heb ik wel merendeel kwijt gescholden gehad, dus wel OK oplossing. 5 euro nog ipv bijna 50 

Mijn oude provider zorgde ervoor dat als ik op mijn limiet zat ik niet meer kon verbruiken tenzij ik zelf inschakel. Tele2 en T-mobile kan ik aanraden daarvoor. 

Reputatie 2
Badge +7

Hey @ChloeL ,

Fijn om te lezen dat jij destijds een coulance hebt mogen krijgen!

Met het buitenbundeltarief van €0,15 per MB, en hoog internetgebruik, zal je snel aan hoge kosten zitten. Bij Simpel bieden we het Plafond zoals Charlie al aangaf. Hiermee kan je zelf een limiet instellen om je te beschermen tegen hoge koste. Houd ook vooral onze leuke acties in de gaten op het moment dat je mag verlengen! Vaak zit daar iets heel moois bij ;) (Met meer data kan je natuurlijk meer surfen zonder zorgen!)

Fijne dag!

Groetjes,

Janine

Simpel

Reageer