Beantwoord

Extreem hoge kosten - €50 euro voor 302.18MB binnen minuten - oplichting??

  • 25 November 2023
  • 1 reactie
  • 228 Bekeken

Al jaren klant en nu opeens uit het niets blokkade en direct €50 euro kosten??!?? en wat blijkt: voor 302.18MB buiten de bundel. Simpel rekent dus meer dan 150 euro voor 1 GB aan data?? Bizar… Ik mag hopen dat dit een fout is en dat er een correctie komt 

 

icon

Beste antwoord door Janine 27 November 2023, 12:30

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 2
Badge +7

Hey @nmkl2 

Welkom op de Community!

Vervelend dat de kosten zo zijn opgelopen. Ondanks dat je normaal misschien niet veel verbruikt, is het dit keer wel hoger opgelopen. Het verbruik wordt geregistreerd door je simkaart en heeft daarom hoe we het wenden of keren, plaatsgevonden. Met een 4G internet snelheid van tot wel 150 Mbps is het mogelijk om in korte tijd vrij veel verbruik te maken. Voor het verbruik buiten de bundel betaal je €0.15 per MB waardoor de kosten vrij snel kunnen oplopen. Er verder geen sprake geweest van een systeemfout of storing. Wel zijn er bij Samsung en Apple apparaten grote updates geweest de afgelopen periode. Het is aannemelijk dat dit de boosdoener was. De waarschuwingsberichten omtrent je verbruik sturen we altijd zo snel mogelijk wanneer je de grens van 80 procent en 100 procent verbruik hebt bereikt. Aangezien je de berichten snel achter elkaar hebt ontvangen, toont dat aan dat je verbruik op dat moment ook in een razendsnel tempo is gegaan.

De blokkade is een bescherming vanuit ons, zodat je niet torenhoge kosten maakt. Ik raad je aan de volgende pagina goed door te nemen voor tips over het beperken van je verbruik.

Heb je zo de boosdoener kunnen vinden? Als je er toch nog even over wil praten, mag je mij een privéberichtje sturen.

Fijne dag!

Groetjes,

Janine

Simpel

 

Reageer