Hoewel ik meestal mijn MB’s niet op krijg, kreeg ik vandaag op werk een smsje dat ik 100% had verbruikt - een aanvullend pakket van 1000MB was te verkrijgen voor 7 euro, hiervoor moest ik “1000MB” smsen. Dit deed ik onmiddellijk, maar in alle gehaastheid (want: aan het werk) had ik niet gezien dat dit bericht blijkbaar naar een ander nummer verstuurd moest worden dan waar ik dit smsje oorspronkelijk van kreeg.
Anderhalf uur later krijg ik bericht dat “mijn factuur snel oploopt” - hierdoor zag ik dat mijn MB-aanvuller niet was geactiveerd en corrigeerde dit uiteraard onmiddellijk. Nu thuis ontvang ik echter een factuur van 280 euro voor 1,5 uur aan buitenbundelgebruik. Ik schrik hier enorm van: los van dat zo’n bedrag buitenproportioneel is vergeleken met de gebruikelijke tarieven van Simpel, meende ik ook dit datalimiet goed ingesteld te hebben op mijn telefoon én dacht ik sowieso meteen het aanvullende datapakket te hebben aangeschaft.
Het verschil tussen 7 en 280 euro is dramatisch en voelt bijna als een intentionele valkuil voor gebruikers van jullie service. Ik hoor graag of dit gerectificeerd kan worden en/of er een coulanceregeling mogelijk is.
Met vriendelijke groet,
Roos