Beantwoord

Extreem hoge kosten per mb buiten bundel om

  • 23 February 2024
  • 3 reacties
  • 162 Bekeken

Hallo,

 

in de laatste factuur die ik heb ontvangen zijn kosten voor het gebruik van data buiten de bundel om in rekening gebracht. Deze kosten zijn echter extreem hoog: €44,11 voor slechts 326 mb! Dat is dus €7,11 per Mb, wat buiten elke propertie is en ook nog eens niet in overeenstemming met de genoemde kosten van €0,15/mb elders op het community forum.

Ik wens een uitleg over deze extreme kosten per Mb en waarom de kosten afwijken van de genoemde kosten. Voor de duidelijkheid: het gaat om de hoge, afwijkende kosten, niet over het feit dat er data is verbruikt buiten de bundel om.

icon

Beste antwoord door Snowboard 25 February 2024, 08:51

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +9

326 ×0,15 =??? Volgens mij 48,90

 

 

 

 

Reputatie 6

Ik geloof dat er meer niet klopt @Karin303 .

Een MB (megabyte) is iets anders dan een Mb (megabit)

https://www.prijsvergelijken.nl/internet-vergelijken/internet-blog/verschil-mbit-mb-mbps/

De buitenbundelkosten staan ook op de tarieven pagina. €0,15/MB. @rprins 

Reputatie 2
Badge +7

Hi @rprins, vervelend om te lezen dat je buitenbundel kosten hebt gemaakt. 

Voordat wij extra kosten in rekening brengen sturen we onze 80% en 100% waarschuwing sms'jes.
Na het ontvangen van de 100% sms wordt het buiten bundel tarief gehanteerd. Je betaalt per MB buiten de bundel € 0,15 cent.

​​​​​Zoals ​@Snowboard al heeft uitgelegd zit er een verschil tussen MB en Mb. Ik kan me voorstellen dat je misschien denkt dat dit het zelfde, maar er zit wel een verschil hierin. Je betaalt bij ons €0,15 cent per MB, wat goed genoteerd staat in onze tarievenlijst. Indien je met 326 MB's buiten de bundel bent gegaan dan kom je uit op het bedrag €48.90 wat @Karin303 eerder benoemde. Om extra kosten in de toekomst te kunnen voorkomen raad ik je graag aan om het Plafond in te stellen op jouw abonnement. 

Ik wens je een fijne dag. 

Groet, Noor 
Simpel

 

Reageer